• Betétet karakterisztikájú meghatározása, alkalmazása 5 2
Jelenleg:  

Szerző Téma: Betétet karakterisztikájú meghatározása, alkalmazása  (Megtekintve 1355 alkalommal)

Nem elérhető TamásTopic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 136
  • Hírnév erő: 3
  • Tamás nincsen befolyása.
Betétet karakterisztikájú meghatározása, alkalmazása
« Dátum: 2014. Március 25., 21:30:39 pm »
Üdv Mindenkinek!
Szeretném megkérdezni, hogy.......
Milyen értékű , és karakterisztikájú betétet alkalmazunk ha a motor névl. áram mondjuk 28A?
Én úgy tudom , hogy aM, gM betétek estén a motor  névlegeséhez a legközelebbi értékűt kell venni, példánkban akkor 35A  aM !
A gG,gL  betétek esetén  a motor névlegeséhez legközelebbi, nagyobb értékre kerekítünk  (35A) majd két értékkel nagyobbat alkalmazunk (40A, tehát 50A gG-t)!
Vezetékek védelménél ha pl. 68A folyik az áramkörben akkor kisebb betétet alkalmazunk  63A gG-t!
Köszönöm a hozzászólásokat!
Tamás

Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 527
  • Hírnév erő: 6
  • Simon Endre talán lesz valaki.Simon Endre talán lesz valaki.
Re:Betétet karakterisztikájú meghatározása, alkalmazása
« Válasz #1 Dátum: 2014. Március 26., 01:40:20 am »
Amennyiben a hajtott berendezés  tehermentesen iinditható és kis tömegü forgó rendszere van és a motor alacsony fordulatú, akkor a névleges áramba tartozó érték felett egy osztállyal nagyobbat, ha nehéz indítású a berendezés akkor még egy osztállyal magasabbat kell választani, természetesen lomha betét szükséges. A motor leégése ellen a beépített, (termisztoros, klixonos) vagy soros áramú (hőkioldós) védelem kell  szolgáljon. A beépített védelem imteligensebb, mert a valós hőálapotnak megfelelően viselkedik.
A minta esetben a kb.28 A-es motoráramnál ami a 25A-es osztályban közelit, tehát sima indításnál 35 A-es nehéz indításnál 50 A-es betét alkalmazandó. Sokat indított gépeknél a bizti néhány száz indítás után kiszenved, mert beötvözödik a olvadószálba az wood fém ami a lomha jelleget létrehozza és indokolatlanul is kiold. Ilyen helyeken lágyindítót, de még inkább frekvenciaváltót kell alkalmazni.

Felhasználók, akik megköszönték:


Címkék: motor névleges áram 
 

Hasonló Témák

  Téma / Indította Válaszok Utolsó üzenet:
36 Válaszok
9959 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2012. December 20., 19:08:04 pm
írta Gyurmaúr(fi-relé)
128 Válaszok
28005 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2015. Június 28., 17:08:33 pm
írta Könyves Kálmán
6 Válaszok
3361 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2013. Február 10., 21:16:12 pm
írta Szelei
1 Válaszok
822 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2013. Március 24., 23:34:44 pm
írta Simon Endre
0 Válaszok
1128 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2013. Április 11., 21:09:12 pm
írta JUVILL