• Metro 4 5 2
Jelenleg:  

Szerző Téma: Metro 4  (Megtekintve 1755 alkalommal)

Nem elérhető VillanyreszelőTopic starter

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 457
  • Hírnév erő: 6
  • Villanyreszelő talán lesz valaki.Villanyreszelő talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
Metro 4
« Dátum: 2013. November 09., 14:00:19 pm »
Készítettem egy fényképet  az új metro feszültség alatti pálya bekötéséről.
Vajon milyen szabványok vonatkozhatnak ide.


Üzenet összefûzve: 2013. November 09., 14:01:28 pm

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető nyaki

  • Régi motoros
  • *****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 1.422
  • Hírnév erő: 16
  • nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.
  • Nem: Férfi
  • Az élet nem is bonyolult, csak azzá teszik!!!
    • Skype - elektrolicht
Re:Metro 4
« Válasz #1 Dátum: 2013. November 09., 17:08:42 pm »
Gondolkodtam rajta, hogy a metrószerelvényeknél vajon milyen érintésvédelmet használhatnak. Úgy gondolom a kocsik kettős szigetelésűek lehetnek, de a témával még egyenlőre nem foglalkoztam, de nagyon érdekes lehet.

Nem elérhető VillanyreszelőTopic starter

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 457
  • Hírnév erő: 6
  • Villanyreszelő talán lesz valaki.Villanyreszelő talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
Re:Metro 4
« Válasz #2 Dátum: 2013. November 09., 17:34:32 pm »
Azt tudom bizton hogy érinthető fémfelület van az utastérben.
Szerintem a kocsik be vannak kötve a pálya negatív rendszerébe.
A pozitív" táplálás egy porcelánra szerelt sínről szedi csúszóérintkezőkkel.
Anno a régi troli buszoknál "rázós" volt kapaszkodni néha,több buszt is visszavontak a forgalomból.
Az új metrokocsiknál már hallani a frekiváltó jellegzetes hangját is.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Szirty

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 632
  • Hírnév erő: 8
  • Szirty talán lesz valaki.Szirty talán lesz valaki.
Re:Metro 4
« Válasz #3 Dátum: 2013. November 09., 17:42:05 pm »
Azt tudom bizton hogy érinthető fémfelület van az utastérben.

Ez meglepő. Az egész egy nagy "vasgeci" úgy ahogy van :D

Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 539
  • Hírnév erő: 6
  • Simon Endre talán lesz valaki.Simon Endre talán lesz valaki.
Re:Metro 4
« Válasz #4 Dátum: 2013. November 09., 19:09:59 pm »
Sziasztok
Nem nagy titok a négyes metro  mint valamennyi  másik vonal 750 V egyenfeszültséggel van táplálva és rekuperációs üzemű, tehát energia visszatáplálással fékez. A kocsiszekények "nagyon" fémes kapcsolatban vannak egymással a pályasínekkel  és a fémes környezettel. A kerék-sín kapcsolat megbízhatóságáról meg ahorribilis önsuly gondoskodik Az áramellátásra egy harmadik 3/4 részben takart szigetelt sín szolgál a sínkoronán vezetett áramszedő nyelvel, amiben egy alakzáró kötésben lévő kopó betét van valami speciális ötvözetböl vagy szinteranyagból.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Gyurmaúr(fi-relé)

  • Régi motoros
  • *****
  • Hozzászólások: 1.309
  • Hírnév erő: 15
  • Gyurmaúr(fi-relé) hamarosan megbecsült személy lesz.Gyurmaúr(fi-relé) hamarosan megbecsült személy lesz.Gyurmaúr(fi-relé) hamarosan megbecsült személy lesz.Gyurmaúr(fi-relé) hamarosan megbecsült személy lesz.Gyurmaúr(fi-relé) hamarosan megbecsült személy lesz.
  • Nem: Férfi
    • Skype - gyurcman
Re:Metro 4
« Válasz #5 Dátum: 2013. November 09., 21:35:22 pm »
És ugye az egyes állomásoknál elhelyezett irányonként 3 db vontatási trafó -1 közülük tartalék, mely csak akkor lép működésbe, ha bármilyen okból egyik is kiesik a munkából, illetve túlterhelés lép fel a másik kettőnél- bizonyos szakaszokat táplálnak, melyek a 3. sín -főként állomás bejárati- megszakításával vannak szakaszolva. Ha emlékeztek, régebben ezért aludtak el a "hajólámpák" a Mitnicsinszkih Vengrija kocsikban, mely jelenséget a '78-tól gyártott, középen sorban elhelyezett 2x40W-os fénycsöves kocsiknál már kiküszöböltek, hiszen a fénycsöveknek a napi több 100 ki-be kapcsolás gyors kapitulációt okozott volna.  :'(

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető VillanyreszelőTopic starter

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 457
  • Hírnév erő: 6
  • Villanyreszelő talán lesz valaki.Villanyreszelő talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
Re:Metro 4
« Válasz #6 Dátum: 2013. November 09., 23:36:19 pm »
Itt van még egy kép,de ez már a hármasnál készült.
Szerintem még 40 évet mennek rajta az orosz kocsik.
A ruszki kocsikban milyen motor van?
Úgy hallottam soros gerjesztésű.

Nem elérhető czapi

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 534
  • Hírnév erő: 7
  • czapi talán lesz valaki.czapi talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
    • ElektroNord Kft. weboldala
Re:Metro 4
« Válasz #7 Dátum: 2013. November 10., 06:38:41 am »
Üdv!

Ez a terület nekem teljes fehér folt. >:(

Nem elérhető VillanyreszelőTopic starter

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 457
  • Hírnév erő: 6
  • Villanyreszelő talán lesz valaki.Villanyreszelő talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
Re:Metro 4
« Válasz #8 Dátum: 2013. November 10., 12:50:44 pm »
Üdv czapi!

Szerintem elég sokunknak az,nem sok szerelő dolgozik ilyen területen,és csak egy helyen van az országban metro közlekedés ha jól tudom :)
Különlegessége, hogy nem felső áramszedős.
Szerintem ez még a villanyszerelői kategoriába tartozik 1000 volt alatti egyenáramú rendszer,de úgy tudom a BKV-hoz,illetve most már BKK-hoz külön szakvizsga kell.

Címkék: négyes metro kialakítás