• Vezetékek színjelölése 5 1
Jelenleg:  

Szerző Téma: Vezetékek színjelölése  (Megtekintve 86858 alkalommal)

Nem elérhető dit35Topic starter

• Új tag
  • *
  • Hírnév erő: 1
  • dit35 nincsen befolyása.
Vezetékek színjelölése
« Dátum: 2013. Október 20., 18:05:50 pm »
Bocsánat, teljesen amatőr vagyok, de van egy elosztó, amiben zöld-sárga , kék és barna vezeték indulnak el, de nincs dugaljzat hozzá. (gondolom a kék a 0,a barna a fázis, és a zöld-sárga a föld) van egy dugaljzat, amiből kék, fekete és piros kábelek indulnak, de nincs hozzá elosztó.  Itt akkor a fekete a fázis?   Összeköthetem a kéket a kékkel, a barnát a feketével és a pirosat a zöld-sárgával?  Tehát akkor itt a piros a föld, kék a 0 és fekete a fázis??? Mert olyan leírást is láttam, hogy fekete, vagy piros vagy barna a fázis, ezért elbizonytalanodtam. Tud valaki válaszolni a mesteremberek közül? Előre is köszönöm.
Edit

Nem elérhető Novill

• villanyszerelõ mester
  • Régi motoros
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hírnév erő: 24
  • Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.
    • Villanyszerelõ
Re:Vezetékek színjelölése
« Válasz #1 Dátum: 2013. Október 20., 18:26:11 pm »
Először is a lakásoknál használt vezetékek színjelölése: L  jellel -   fázis vezető  fekete színű, ez jelenleg is és régen is ez volt.   N   jellel  a rajzokon - nulla vezető  kék színű, ez jelenleg és régen is. PE jellel - zöld/ sárga színű  jelenleg, nagyon régen a piros színnel jelölték.  A kábeleknél előfordul a barna szín, ezt valóban fázisként  használjuk. Ez akkor igaz ha szakember szerelte és alkalmazta a szabványos színjelölést. Sajnos a lakásokban lehet olykor találkozni nem szabványos színjelölésekkel is. Ezért mindenképpen meg kell győződni, hogy melyik vezeték mi.