• Frekvenciaváltós leágazás érintésvédelmi felülvizsgálata 5 2
Jelenleg:  

Szerző Téma: Frekvenciaváltós leágazás érintésvédelmi felülvizsgálata  (Megtekintve 3497 alkalommal)

Nem elérhető zz79Topic starter

  • Új tag
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Hírnév erő: 1
  • zz79 nincsen befolyása.
Frekvenciaváltós leágazás érintésvédelmi felülvizsgálata
« Dátum: 2013. Március 09., 11:19:14 am »
Tisztelt kollégák! Érintésvédelmi felülvizsgáló pályafutásom elején járok. Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy a frekvenciaváltós leágazásokat hogy méritek meg és hogy jegyzőkönyvezitek? Láttam egy jegyzőkönyvet amiben azt írták a kikapcsoló szervhez,hogy elektronikus hajtásvezérlő a hurokellenálláshoz, hogy 100msec megfelelőnek minősítették.
Üdv.:Zoli

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető tothgyula

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 350
  • Hírnév erő: 0
  • tothgyula árnyékban rejtőzködik.
  • Nem: Férfi
  • tothgyula
Re:Frekvenciaváltós leágazás érintésvédelmi felülvizsgálata
« Válasz #1 Dátum: 2013. Március 09., 14:18:48 pm »
Tisztelt kolléga!
Mivel itt védővezetőt igénylő érintésvédelmi módról van szó, én először hurkot mérnék a túláramvédelmi szerv( késes, kismegszakító, stb.) előtt és után, Aztán az ÁVK előtt (mivel kioldási időt is irtál). Azután megmérném az ÁVK kioldó áramát, és kioldási idejét.Fontos, hogy milyen tipusú az ÁVK (RCCB,RCBO). Azután a jegyzőkönyvbe leírnám a kioldószerv helyét. adatait, tipusát és utána minősíteném. A frekiváltót magát nem tekinteném érintésvédelmi kioldószervnek. Üdv Mindenkinek.
TothGyula

Nem elérhető zz79Topic starter

  • Új tag
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Hírnév erő: 1
  • zz79 nincsen befolyása.
Re:Frekvenciaváltós leágazás érintésvédelmi felülvizsgálata
« Válasz #2 Dátum: 2013. Március 10., 09:41:30 am »
Tisztelt Tóth Gyula!
Köszönöm a hozzászólását. Rendben van mérek a leágazásban lévő biztosító után hurok ellenállást. ÁVK nincs az áramkörben (frekiválltós leágazásba még nem is találkoztam ÁVK-val). De a motornál kellene megmérnem a hurokellenállást valahogy. De a frekiválltó után nem tudom. Ha esetleg valakinek van valami tapasztalata ebben a témában az ossza meg.
Üdv.:Zoli

Nem elérhető Átlagember

  • Új tag
  • *
  • Hozzászólások: 6
  • Hírnév erő: 1
  • Átlagember nincsen befolyása.
Re:Frekvenciaváltós leágazás érintésvédelmi felülvizsgálata
« Válasz #3 Dátum: 2013. Július 03., 07:48:15 am »
Rákérdeztem gyártónál (schneider), s azt a választ kaptam, hogy a frekiváltó nem tekinthető galvanikus leválasztásnak. Ergo az előtte lévő eszközbül (megszakító, motorvédő, stb.) kell kiszámolni a hurokellenállást. Mérést természetesen motornál végezzünk.

Nem elérhető pampalinii

  • Új tag
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • Hírnév erő: 1
  • pampalinii nincsen befolyása.
Re:Frekvenciaváltós leágazás érintésvédelmi felülvizsgálata
« Válasz #4 Dátum: 2015. Április 03., 23:26:08 pm »
Szép estét !
Következő lenne a kérdésem : adott egy nagy teljesítményű frekvenciaváltó amely 4 db ventilátort hajt ki egyszerre védelemként külön-külön motorvédő kapcsolókon keresztül. A minősítésben kérném a segítségeteket.

Nem elérhető nyaki

  • Régi motoros
  • *****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 1.423
  • Hírnév erő: 16
  • nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.
  • Nem: Férfi
  • Az élet nem is bonyolult, csak azzá teszik!!!
    • Skype - elektrolicht
Re:Frekvenciaváltós leágazás érintésvédelmi felülvizsgálata
« Válasz #5 Dátum: 2015. Április 04., 00:45:05 am »
Üdv!
Konkrétan mit is akarsz minősíteni?
Egyébként tóthgyula kollégánk már felvázolt egy lehetséges mérést.

Nem elérhető pampalinii

  • Új tag
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • Hírnév erő: 1
  • pampalinii nincsen befolyása.
Re:Frekvenciaváltós leágazás érintésvédelmi felülvizsgálata
« Válasz #6 Dátum: 2015. Április 04., 08:42:39 am »
Mint az előttem hozzá szóló kolléga is megjegyezte nem igen találkoztam még frekvencia hajtásos megoldásokban ÁVK-val.
Ebben kérném a segítséget PL: szabvány,előírás.
Köszönöm előre is !

Nem elérhető Fecó

  • Az életben minden HIBÁS! Vagy ha valami jól működik, akkor a hiba is meghibásodott!
  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 641
  • Hírnév erő: 8
  • Fecó talán lesz valaki.Fecó talán lesz valaki.
Re:Frekvenciaváltós leágazás érintésvédelmi felülvizsgálata
« Válasz #7 Dátum: 2015. Április 04., 09:02:58 am »
Szerintem a motorvédő kapcsoló lesz a kioldószerv. Lentebb van is téma róla "motorvédő leágazás alfa szorzója" címmel ha jól láttam. Erre gondoltál?

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Szirty

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 632
  • Hírnév erő: 8
  • Szirty talán lesz valaki.Szirty talán lesz valaki.
Re:Frekvenciaváltós leágazás érintésvédelmi felülvizsgálata
« Válasz #8 Dátum: 2015. Április 04., 10:08:05 am »
Jó napot!

Mint az előttem hozzá szóló kolléga is megjegyezte nem igen találkoztam még frekvencia hajtásos megoldásokban ÁVK-val.

Mivel frekvenciaváltók és szervóhajtások nem képesek üzemelni áramvédő kapcsolóval a PWM által okozott kapacitív szivárgó áramok miatt.
(legfeljebb speciális esetben).

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 539
  • Hírnév erő: 6
  • Simon Endre talán lesz valaki.Simon Endre talán lesz valaki.
Re:Frekvenciaváltós leágazás érintésvédelmi felülvizsgálata
« Válasz #9 Dátum: 2015. Április 04., 12:17:58 pm »
Kellemes ünnepet!
Régi egyfejes NC fórógépnél a motorvédő és az "ÁVK" is a frekvenciaváltó után. Természetesen emlékezetes hibaeset volt a gépkezelő javításnál a PKZM kapcsolót kapcsolta le én meg kerestem a hibát a (kártyás) frekiváltóban. Segédérintkező nem volt ami jelzett-reteszelt volna a főáramköri rajzot meg minek kellett volna megnézni. A gyűrüs ÁVK bele lett integrálva az elektronikába a melák ferrigyűrü zavarszűrőként is funkcionált. Egyébként voltak ÁVK-s Fr váltós hajtások a kezem alatt a gyártó előírása szerint 100mA-es védelemmel, természetesen az a bemenetben sorosítva. A Samsung képcsőgyár bontásakor vettünk 1/3f hajtással szerelt mobil gépegységet, abban az Omron fr. váltó szigetelten volt szerelve, nem volt rákötve a PE  a motorkábel szigetelt árnyékolása viszont igen. A fontos közlendők szótag és képírással a vezérlőszekrényben. (Állítólag tintába mártott pókkal készítetik ezeket.)

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Fecó

  • Az életben minden HIBÁS! Vagy ha valami jól működik, akkor a hiba is meghibásodott!
  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 641
  • Hírnév erő: 8
  • Fecó talán lesz valaki.Fecó talán lesz valaki.
Re:Frekvenciaváltós leágazás érintésvédelmi felülvizsgálata
« Válasz #10 Dátum: 2017. Május 29., 09:33:38 am »
Üdvözlöm a kollégákat!

Konkrétan mért már valaki hurokellenállás értéket a frekvenciaváltó után, mondjuk a motorbekötő-kapcsokon? Számomra nem világos a dolog, mert végül is lehet hogy nem galvanikusan leválasztott ez az oldal, de fémes kapcsolatban sincs gondolom. Mérhető itt rendes hurokérték? Lehet ehhez viszonyítani a kioldószervet?

Nem elérhető nyaki

  • Régi motoros
  • *****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 1.423
  • Hírnév erő: 16
  • nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.
  • Nem: Férfi
  • Az élet nem is bonyolult, csak azzá teszik!!!
    • Skype - elektrolicht
Re:Frekvenciaváltós leágazás érintésvédelmi felülvizsgálata
« Válasz #11 Dátum: 2017. Május 29., 21:25:50 pm »
Üdv!
A hagyományos módon nem tudtam, ezért a szabványos 200mA-es mérési módszerrel vezető folytonosságot mérek. Én ezt minden vezetőn megteszem, ami a motor felé a frekiváltótól indul, természetesen kikötött vezetékekkel és lekapcsolt frekiváltó mellett. Mi több, ilyenkor lemérem a szigetelési ellenállást, valamint az EPH folytonosságot a motor PE vezető és a burkolat/géptest között is. Működő berendezés esetén erősáramú módszerrel csak a frekiváltó betáppontjáig lehetséges hurokellenállást mérni.
...vagy nem erre gondoltál? ::)

Nem elérhető Fecó

  • Az életben minden HIBÁS! Vagy ha valami jól működik, akkor a hiba is meghibásodott!
  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 641
  • Hírnév erő: 8
  • Fecó talán lesz valaki.Fecó talán lesz valaki.
Re:Frekvenciaváltós leágazás érintésvédelmi felülvizsgálata
« Válasz #12 Dátum: 2017. Május 30., 06:52:32 am »
De, pontosan erre. Gyakorlatilag a végponton lehetetlen hurokellenállást mérni. A végponton lévő berendezés megfelelőségét a frekvenciaváltónál mért hurokellenállásértékhez viszonyítom? Akkor is ha 50 m-re van?

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető nyaki

  • Régi motoros
  • *****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 1.423
  • Hírnév erő: 16
  • nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.
  • Nem: Férfi
  • Az élet nem is bonyolult, csak azzá teszik!!!
    • Skype - elektrolicht
Re:Frekvenciaváltós leágazás érintésvédelmi felülvizsgálata
« Válasz #13 Dátum: 2017. Május 30., 18:01:06 pm »
Mi máshoz? ::)
A frekiváltók sajátja, hogy a motort sokféle paraméter monitorozásával és szabályozásával védik, ezáltal a hálózat felé, a hajtás által okozott tranzienseket is elnyomva, viszonylagos stabilitást mutatnak. Innen nézve a freki váltó után nem az történik, mint a frekiváltó betáppontján, hiszen teljesen eltérőek az üzemi körülmények. A hálózat U/I stabilitása a minőségi frekiváltóval nagymértékben javul, de a hálózat EMI indexe némileg romlik attól függően, hogy milyen PFC áramkört alkalmaznak a frekiváltóban.
Mivel a frekiváltó után csakis árnyékolt vezetékeket lehet használni, ezért a frekiváltó paramétereitől függ a motorvezeték hossza. Telepítésekor felettébb érdemes a manuált áttanulmányozni.

Felhasználók, akik megköszönték:


 

Hasonló Témák

  Téma / Indította Válaszok Utolsó üzenet:
4 Válaszok
5159 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2012. November 06., 21:20:37 pm
írta erberszer
0 Válaszok
1149 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2012. Február 13., 19:48:19 pm
írta nova
0 Válaszok
991 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2013. Október 05., 13:41:33 pm
írta nova
0 Válaszok
590 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2013. Október 05., 13:57:48 pm
írta nova
2 Válaszok
1040 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2016. Szeptember 09., 21:23:29 pm
írta Tret