Elektromos autó érintésvédelmi felülvizsgálata.

Indította Tret, 2016. szeptember 09., 12:20:42 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

Tret

Tisztelt Kollégák!

Szeretnék egy kis tanácsot kérni,elektromos autó érintésvédelmi felülvizsgálatával kapcsolatban.
Valaki aki foglalkozott ilyennel,meg tudná mondani mely szabvány vonatkozik erre a témakörre?
Illetve a csatlakozó,csatlakozó kábel,és a töltő vizsgálatán kívül,valamint a védővezető folytonosság vizsgálatán kívül  milyen
vizsgálatokra lehet még szükség?

Előre is köszi a válaszokat!  :)

Simon Endre

Csak az akkutöltő vizsgálata szükséges az  SELV vagy PELV rendszerű kell legyen. Ha kapcsolóüzemű akkor inkább a PELV esetleg SELV SK-1 hogy a töltőre csatlakoztatva ne csípjen a fémszerkezet. Amennyiben a magyar találmány inverteres (frekvenciaváltós) autó a vizsgálat tárgya, ahol 310 V DC a táp, (töb kW esetén alkalmazott,) ahhoz is az akkutöltő megbízhatósága a kritérium, továbbá a gépjármű villamos rendszerében a csoportos leválasztás szempontjait kell betartani, vagyis minden fémtest összekötendő egymással és a jármű alvázával is és a táprendszer egysarkú közösítése javasolt és minden fogyasztónak önnálló bíztosíték a nem közösített ágban.

Tret

Köszönöm a választ!
Az autó egyébként egy Toyota Prius Plug-in Hybrid.
MSZ HD 60364-7-722:2012 szabványt találtam ide vonatkozónak meg esetleg az MSZ EN 61558-2-4.
A felülvizsgálat gyakorlati része nem kihívás,inkább a megfelelő dokumentáció.

Mazo

Most veszek ilyen autót, a dokumentálás érdekelne engem is.
Nincs minta formátum esetleg ?

tothgyula

Üdvözletem!
Csak információképpen megemlítem, hogy a VL 2017.évi novemberi és decemberi száma részletesen foglalkozik az elektromos autók "Kommunikációjával az autó és a töltőállomás között".
Érdemes elolvasni.
TothGyula.

S/K


Idézetet írta: Tret Dátum 2016. szeptember 09., 21:23:29 DÉLUTÁN
Köszönöm a választ!
Az autó egyébként egy Toyota Prius Plug-in Hybrid.
MSZ HD 60364-7-722:2012 szabványt találtam ide vonatkozónak meg esetleg az MSZ EN 61558-2-4.
A felülvizsgálat gyakorlati része nem kihívás,inkább a megfelelő dokumentáció.
Ez a szabvány csak a töltőkre vonatkozik.

Simon Endre

A legtöbb töltő csak kamu mert az tulajdonképp az akkumulátor tartozéka és így a kocsi része. A gépjármű mint fogyasztó vizsgálandó és azért kell hozzá a "mindenttudó" ÁVK.

tothgyula

Üdvözletem!
És itt van még a 23/2016.(VII.7.)NGM rendelet.
Új jármű esetén a termék áramütés elleni védelmének vizsgálatát is magába foglaló teljes körű vizsgálatot a gyártónak kell elvégeznie, és nem az üzembe helyezőnek.Elektrotechnika 2018. 1-2 szám.
TothGyula

Fecó

Abban egyet érthetünk, hogy a villamos üzemű autók kapcsán nem a gépjárművet, hanem a csatlakoztatására szolgáló töltőberendezést- kábelt kell vizsgálni. Ez oké, de mit lehet erre ráhúzni érvényességnek? Ez nem létesítmény. Minősíthető ez iparszerűen használt kéziszerszámnak?

tothgyula