Led izzó tapasztalatok

Indította nova, 2012. január 12., 20:07:30 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

nova

Ledes izzókkal kapcsolatban érdekelne a tapasztalat.

Gépjármûvemben a helyzetjelzõ izzó smd ledekkel megoldott kis szerkezet, félreértés ne essék kész termék nem én gyártotta. :) Azt vettem észre, hogy a körfelületen kirakott ledek közül jó pár már nem világít. Valószínûleg elengedhetett a forrasztás, vagy meghibásodott. Igaz ez az izzó rezgõ mozgásnak van kitéve a gépjármû mozgása miatt.

A normál lakásokban használatos ledes világítási megoldásoknál  találkoztatok hasonló jelenséggel?
Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!

JUVILL


Szakmai tapasztalat nélkül erre nehéz érdemleges választ adni.
A LED világítás még nincs nagyon elterjedve.
A háztartások világításában a napokban még inkább a kompakt fénycsövek uralkodnak.
Ezeket a LED-es fényforrásokat is a gyártás utolsó fázisában mûszakilag ellenõrzik.
A nem megfelelõek forgalomba nem kerülnek.
Ha jók az információim a LED-ek mûszakilag rázásállóak.

nova

Idézetet írta: JUVILL Dátum 2012. január 12., 21:43:38 DÉLUTÁN
Ha jók az információim a LED-ek mûszakilag rázásállóak.

Igen ezért is gondolok arra, hogy a forrasztás lehet a ludas.
Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!

JUVILL


A LED-ek, LED-es fényforrások forrasztása technológia kérdése.
Gyártó és gyártó között különbség van.
Sajnos ezeknek a termékeknek egy része "messzirõl származik", tömeggyártásnak van kitéve. A termékek árain viszont ezt már észre lehet venni.

nova

Hát igen, de sajnos egyre többször már a drága ár sem garancia a megfelelõ minõségre. :(

Bevallom õszintén már nem emlékszem a beszerzési árra, de ha jól rémlik nem volt olcsó. (persze ez megint relatív)

Viszont ami elõny, mivel több ledbõl van összerakva, így amíg világít pár addig ellátja a feladatát, csak kicsit zavaró, hogy ilyen probléma elõfordul. Tehát hiába "örök" életû a led, ha a technológia amit alkalmaznak a fényforrás összeállításakor hibákat rejthet. Ezért is gondolatom, hogy nyitok egy ilyen topikot amibe meg lehet osztani az esetleges ilyen irányú tapasztalatokat.
Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!

Gyurmaúr(fi-relé)

nova, milyen géppégéppkocscsid van?? 4karikás??

Szelei

Idézetet írta: nova Dátum 2012. január 12., 20:07:30 DÉLUTÁN
Gépjármûvemben a helyzetjelzõ izzó smd ledekkel megoldott kis szerkezet, félreértés ne essék kész termék nem én gyártotta. :) Azt vettem észre, hogy a körfelületen kirakott ledek közül jó pár már nem világít. Valószínûleg elengedhetett a forrasztás, vagy meghibásodott. Igaz ez az izzó rezgõ mozgásnak van kitéve a gépjármû mozgása miatt.

Nem ártana megnézetni a generátorodat mivel 15,5 V ot ki szoktak bírni de afelett rendkívül gyorsan ki hullanak. Pont ma beszélgettem egy gyenge áramköri elemeket értékesítõ üzlet vezetõjével aki hasonló jelenséggel, gonddal jelentkezõ ügyfeleknél javasolta ellenõrizzék a feszültséget és igencsak csodálkoztak mikor közel 20 vagy az feletti feszültséget mértek üzemi fordulat mellet. Javított töltés szabályzó után meg szûnt a ledek tönkre menete. :)
Saját kis motorommal is hasonlóan jártam. >:(

nova

Idézetet írta: Gyurmaúr(fi-relé) Dátum 2012. január 12., 22:32:33 DÉLUTÁN
nova, milyen géppégéppkocscsid van?? 4karikás??

Persze és mellette áll egy propelleres és egy csillag emblémás is.  8)  Hú de jó is lenne.  :'( 

Idézetet írta: SzeleiNem ártana megnézetni a generátorodat mivel 15,5 V ot ki szoktak bírni de afelett rendkívül gyorsan ki hullanak. Pont ma beszélgettem egy gyenge áramköri elemeket értékesítõ üzlet vezetõjével aki hasonló jelenséggel, gonddal jelentkezõ ügyfeleknél javasolta ellenõrizzék a feszültséget és igencsak csodálkoztak mikor közel 20 vagy az feletti feszültséget mértek üzemi fordulat mellet. Javított töltés szabályzó után meg szûnt a ledek tönkre menete.
Saját kis motorommal is hasonlóan jártam.

Ez jó ötlet majd megmérem. :)
Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!

Gyurmaúr(fi-relé)

jóvan, hát én aztat honnét tugygyam,hogy kegyednek milyen autómobilja van? Akkor tán zöldmadaras, vagy esetleg körbe fogott villámos, merhát azoknak van  még LEDGYE a fényszóróiban, már így az átlag "családi" autók közt. Francia kocsik nincsenek így lámpailag a szemem elõtt, meg tán a Volvo?! Mer nekem pl mazda 6 vót, annak nem vót, csak "normál" égõje, ill xenon volt a tompított, nem is égett ki 3 év alatt,ameddig nálam volt, pedig 3 volt, mikor vettem,viszont a kis helyzetjelzõ, meg a hátsó frsz kivilágító folyton-folyvást megadta magát... Szóval, szabad a gizda, én már nem lövöldözök.

Novill

A gyakorlatban mennyire váltak be a ledek a világítástechnika területén, véleményekkel , tapasztalatokkal e területrõl. Egyre több helyen terjednek. A led csíkok forrasztása majd szigetelése fehér szigetelõ szalaggal, igényes munkánál szín harmonizált zsugorcsõvel való szigeteléssel. Ezek a forrasztások eléggé kényes precíz feladatot jelentenek, tehát vigyázni kell nagyon nehogy szét égessük. Mivel ezek törpefeszültségûek, ezért a tápegységek elhelyezése olykor gondot okoz. Nagyon sok esetben gipszkarton mögé kerülnek elhelyezésre. Az esetleges késõbbi javításkor már senki sem emlékszik rá, hogy hová lett elhelyezve. Az elsõ ellenõrzéskori felülvizsgálatkor némi gondot jelent a felülvizsgálónak is, hogyan ellenõrzi ha nem látható. Az elhelyezések során a legkülönb féle helyekkel és megoldásokkal lehet találkozni. Így például fürdõszobákban olyan helyen is ahol a víz fröccsenése is elõfordul.Ugyan törpefeszültségnek számít, de mennyire megbízhatóak az ilyen megoldások érintésvédelmi szempontból? Továbbá polaritás cserék védelme védelmében mennyire védettek a ledek és tápegységeik?