• Motorvédelem hõkioldó beállítási értéke 4 2
Jelenleg:  

Szerző Téma: Motorvédelem hõkioldó beállítási értéke  (Megtekintve 8456 alkalommal)

Nem elérhető novaTopic starter

  • Fórum rendezgetõ ***ADMIN***
  • Global Moderator
  • Megszállott
  • *
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 3.338
  • Hírnév erő: 37
  • nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!
  • Nem: Férfi
    • Villanyszerelõ magazin
Motorvédelem hõkioldó beállítási értéke
« Dátum: 2011. Október 02., 18:32:33 pm »
Idézetet írta: Gyurmaúr(fi-relé)
Motorról jut esezmbe: Urak, kinek mi a tapasztalata? Adott egy mondjuk 400V-os, 1.6A-es üzemi áramfelvétellel dolgozó moci, annak a motorvédelmét ellátó -pl. H0-2K- relé A értéke "kõbe vésetten" csak 1.6A lehet, vagy esetleg megengedett mondjuk a 2.2A is? Mekkora a tûréshatár, ha van egyáltalán??? Nyilván, ha a korongon beállítható a kívánt érték, akkor az ember belövi, én arra az esetre gondoltam, amikor mondjuk kisebb üzemi A értékû moci kerûl össze egy nagyobbhoz való relével. Csrélni kell a H0-2K-t, vagy van némi játéktér?

Kíváncsian várom válaszaitokat, köszi!
Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Gyurmaúr(fi-relé)

  • Régi motoros
  • *****
  • Hozzászólások: 1.292
  • Hírnév erő: 14
  • Gyurmaúr(fi-relé) egy nap talán lesz valaki...Gyurmaúr(fi-relé) egy nap talán lesz valaki...Gyurmaúr(fi-relé) egy nap talán lesz valaki...Gyurmaúr(fi-relé) egy nap talán lesz valaki...
  • Nem: Férfi
    • Skype - gyurcman
Re:Motorvédelem hõkioldó beállítási értéke
« Válasz #1 Dátum: 2011. Október 02., 18:50:29 pm »
Mármint nem a saját hozzászólásomat (annyira még nem vagyok cezaro), hanem nova barátunk ismételt precíz áthelyezését köszönöm meg és továbbra is várom a hozzászólásaitokat!  ;)

Nem elérhető balzsi

  • Tanuló
  • Villanyász
  • *
  • Hozzászólások: 328
  • Hírnév erő: 4
  • balzsi nincsen befolyása.
  • Nem: Férfi
Re:Motorvédelem hõkioldó beállítási értéke
« Válasz #2 Dátum: 2014. Július 04., 21:58:19 pm »
Abban szeretném kikérni a véleményeteket, hogy a csillag-delta indítású villanymotorok esetébe melyik a helyes motorvédelmi bekötés? A csillag reléhez, vagy a delta reléhez kötni a hőkioldót. A munkahelyemen mindkét példával találkoztam, csak elgondolkoztam azon, ha már indításkor létrejön a túlterhelés, nem késői lesz-e a leoldás, ha a delta ágba van beépítve a hőkioldó.

Nem elérhető Villanyreszelő

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 457
  • Hírnév erő: 6
  • Villanyreszelő talán lesz valaki.Villanyreszelő talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
Re:Motorvédelem hõkioldó beállítási értéke
« Válasz #3 Dátum: 2014. Július 04., 22:41:21 pm »
Üdv az uraknak!

Tanulmányaim szerint a motorok a névlegesnél 10%-kal nagyobb túlterhelést kibírnak káros következmény nélkül.
Indításkor addig van túlterhelés,ameddig fel nem pörög a motor.
Üzemileg Deltában jár a motor,így értelemszerűen ide teszem a motorvédőt,és olvadót.

Üzenet összefûzve: 2014. Július 04., 23:05:27 pm
Üdv az uraknak!

Tanulmányaim szerint a motorok a névlegesnél 10%-kal nagyobb túlterhelést kibírnak káros következmény nélkül.
Indításkor addig van túlterhelés,ameddig fel nem pörög a motor.
Üzemileg Deltában jár a motor,így értelemszerűen ide teszem a motorvédőt,kell az védelemként olvadó is.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 518
  • Hírnév erő: 6
  • Simon Endre talán lesz valaki.Simon Endre talán lesz valaki.
Re:Motorvédelem hõkioldó beállítási értéke
« Válasz #4 Dátum: 2014. Július 05., 00:01:19 am »
A hőkioldó a mototekercsek áramát figyeli tehát a tekecsekkel sorba van kötve így teljesen közömbös hogy melyik tekercsvégeken van, csak az a fontos, hogy mindíg aktív legyen. A bíztosíték, meg csak a vonali áramban hatásos védelem, ezért ott is kell lennie, ha a delta oldalba lenne a motort nem is lehetne leválasztani a hálózatról és csillagban nem lenne zárlatvédelem. Erre had ne is mondjak többet! Az elektronikus motorvédelmekkel korlátozott hőállapot Jellemzően,(gyárilag) 145 C fok és ezt álltalában nem is tudod megváltoztatni. Ez a kritérium és nem a terhelés mértéke, mert a szabadtér elhelyezés vagy egyéb szélsőséges körülmény fogja meghatározni a motor aktuális tekercshőmérsékletét, ami nem csak a szigetelés állapotát a vasanyag aktuális mágneses tulajdonságát, hanem csapágy kenését és illeszkedését is meghatározza, tehát kockázati elem, Tartósan 100 fok felett üzemelő motoroknál,(üvegszálszigetel tekercselőhuzallal) többszörösen gyakoribb a forgórész szakadás, (amikor a vasmagban elszakad a kiöntés) no és a csapágyhiba.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető balzsi

  • Tanuló
  • Villanyász
  • *
  • Hozzászólások: 328
  • Hírnév erő: 4
  • balzsi nincsen befolyása.
  • Nem: Férfi
Re:Motorvédelem hõkioldó beállítási értéke
« Válasz #5 Dátum: 2014. Július 05., 06:53:04 am »
Abban szeretném kikérni a véleményeteket, hogy a csillag-delta indítású villanymotorok esetébe melyik a helyes motorvédelmi bekötés? A csillag reléhez, vagy a delta reléhez kötni a hőkioldót. A munkahelyemen mindkét példával találkoztam, csak elgondolkoztam azon, ha már indításkor létrejön a túlterhelés, nem késői lesz-e a leoldás, ha a delta ágba van beépítve a hőkioldó.

Bocsánat, nagy hülyeséget írtam, az egyik változatban a delta reléhez van rakva, míg a másik szerelési módban NEM a csillag reléhez, hanem a folyamatos áramellátást biztosító reléhez.
Köszönöm az eddigi válaszokat, ezek szerint nincs jelentősége annak a pár másodpercnek míg átvált deltába.

Nem elérhető Villanyreszelő

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 457
  • Hírnév erő: 6
  • Villanyreszelő talán lesz valaki.Villanyreszelő talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
Re:Motorvédelem hõkioldó beállítási értéke
« Válasz #6 Dátum: 2014. Július 05., 10:27:02 am »
Zárlati áramok a motor felöl érkeznek ezért illik a motorvédő után biztosítóval védekezni,kivéve ha nincs zárlatvédelemmel ellátva.
Megtáplálásnál is védem a csillagot késleltetett kiolvadású betéttel.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Szirty

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 632
  • Hírnév erő: 8
  • Szirty talán lesz valaki.Szirty talán lesz valaki.
Re:Motorvédelem hõkioldó beállítási értéke
« Válasz #7 Dátum: 2014. Július 05., 12:57:16 pm »
Üdv balzsi!

...a csillag-delta indítású villanymotorok esetébe melyik a helyes motorvédelmi bekötés? A csillag reléhez, vagy a delta reléhez kötni a hőkioldót.

Pontosan mit értesz csillag meg delta "relé előtt és után"-on?
A hőkioldó erősáramú bekötéséről vagy a segéd érintkező vezérlésbe való bekötéséről szól egyáltalán a kérdés?

A kapott válaszokból kiderül, hogy ez másnak sem volt teljesen világos.
Az erősáramú áramkörbe legalább 5 helyet lehet megkülönböztetni ahova elvileg van értelme bekötni.
A vezérlésbe pedig legalább 6-8 ilyen hely van!

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető balzsi

  • Tanuló
  • Villanyász
  • *
  • Hozzászólások: 328
  • Hírnév erő: 4
  • balzsi nincsen befolyása.
  • Nem: Férfi
Re:Motorvédelem hõkioldó beállítási értéke
« Válasz #8 Dátum: 2014. Július 05., 18:34:43 pm »
Üdv Szirty!

Az általad idézet szövegem valóban hülyeség, egy reggeli hozzászólásomban próbáltam korrigálni. A képed feltöltése nagyszerű ötlet. A képen szereplő 2-es, valamint 3-as jelölésről írtam én. Mivel ha a 2-es jelölésnél van beépítve a motorvédelem, akkor az indítástól kezdve "dolgozik", míg a 3-as jelöléshez történő beépítés esetén csak deltába váltás után. Ez a késleltetés nem okozhat-e problémát? Remélem érthető voltam.

Üzenet összefûzve: 2014. Július 05., 19:03:57 pm
Még annyival kiegészíteném mondandómat, hogy a most felszerelt villanymotor tábláján 80 A áramfelvétel szerepel, a 3-as jelöléshez van felszerelve és 56 A-ra állították. Nem túl magas ez az érték (80/1,73=46,2)?

Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 518
  • Hírnév erő: 6
  • Simon Endre talán lesz valaki.Simon Endre talán lesz valaki.
Re:Motorvédelem hõkioldó beállítási értéke
« Válasz #9 Dátum: 2014. Július 05., 19:14:00 pm »
Sajnos a mostani hozzászólásom  várhatóan az összefűzés miatt rossz helyre kerül, tulajdonképp Szirty rajzára akartam reagálni, amiben szerintem és az előzőkben leírtam szerint is csak a "2" és "4" elhelyezés a megfelelő. Annak ellenére, hogy  a "4" változat is szakszerű mégsem használatos.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Szirty

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 632
  • Hírnév erő: 8
  • Szirty talán lesz valaki.Szirty talán lesz valaki.
Re:Motorvédelem hõkioldó beállítási értéke
« Válasz #10 Dátum: 2014. Július 05., 20:35:09 pm »
Üdv Endre!

szerintem és az előzőkben leírtam szerint is csak a "2" és "4" elhelyezés a megfelelő. Annak ellenére, hogy  a "4" változat is szakszerű mégsem használatos.

Kisebb teljesítményű motornál az 1-es elhelyezés is viszonylag gyakorinak mondható.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető balzsi

  • Tanuló
  • Villanyász
  • *
  • Hozzászólások: 328
  • Hírnév erő: 4
  • balzsi nincsen befolyása.
  • Nem: Férfi
Re:Motorvédelem hõkioldó beállítási értéke
« Válasz #11 Dátum: 2014. Július 05., 21:40:08 pm »
Még annyival kiegészíteném mondandómat, hogy a most felszerelt villanymotor tábláján 80 A áramfelvétel szerepel, a 3-as jelöléshez van felszerelve és 56 A-ra állították. Nem túl magas ez az érték (80/1,73=46,2)?

Ezzel kapcsolatban van valakinek véleménye?

Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 518
  • Hírnév erő: 6
  • Simon Endre talán lesz valaki.Simon Endre talán lesz valaki.
Re:Motorvédelem hõkioldó beállítási értéke
« Válasz #12 Dátum: 2014. Július 05., 21:41:22 pm »
Üdv Szirty!
Az "1" topológia elépzelhető vagy kényszerű lehet hőkioldóval egybeépített kontaktoroknál, vagy, nagyon kis motoroknál, ahol már a tekercsáramra nincs hőkioldó és a csillag üzemmód nem hálózatkimélésre, hanem lágyabb indításra szolgál pl. tekercselőgép vagy valamilyen textilipari alkalmazás . Nagyon kis teljesítményeknél a Y/D váltó egy szem kontaktor és a  két nyugvóérintkezővel  létrehozott "csillagpont" nem is alkalmas más elrendezéshez, (32-es érintkezőkészletnél.)

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető czapi

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 534
  • Hírnév erő: 7
  • czapi talán lesz valaki.czapi talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
    • ElektroNord Kft. weboldala
Re:Motorvédelem hõkioldó beállítási értéke
« Válasz #13 Dátum: 2014. Július 06., 09:16:52 am »
Még annyival kiegészíteném mondandómat, hogy a most felszerelt villanymotor tábláján 80 A áramfelvétel szerepel, a 3-as jelöléshez van felszerelve és 56 A-ra állították. Nem túl magas ez az érték (80/1,73=46,2)?

Ezzel kapcsolatban van valakinek véleménye?
Üdv!

A 3-as jelölésnél csillag kapcsolásba nincs túlterhelés védelme a motornak, ezt a megoldást nehéz indítású motoroknál szokták használni.
Nem felel meg EBF szerint, 46,2A-re kell állítani a védelmet, a biztosítékot 2 lépcsővel nagyobbra 80A --> 125A

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Szirty

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 632
  • Hírnév erő: 8
  • Szirty talán lesz valaki.Szirty talán lesz valaki.
Re:Motorvédelem hõkioldó beállítási értéke
« Válasz #14 Dátum: 2014. Július 06., 09:42:51 am »
Üdv Endre!

Az "1" topológia elépzelhető vagy kényszerű lehet hőkioldóval egybeépített kontaktoroknál, vagy, nagyon kis motoroknál, ahol már a tekercsáramra nincs hőkioldó és a csillag üzemmód nem hálózatkimélésre, hanem lágyabb indításra szolgál pl. tekercselőgép vagy valamilyen textilipari alkalmazás.

Miért milyen különbség lenne szerinted az 1-es és a 2-es ponton elhelyezett motorvédő esetén azon a különbségen kívül, hogy az 1-es ponton a motor teljes árama átfolyik, a 2-es ponton pedig nem.

Kb. 5.5-7.5 kW-ig mondanám gyakorinak ez 1-es ponton elhelyezett hőkioldós megoldást. A 2-es pontra inkább spórolásból helyezik, mert oda kisebb áramú szükséges.

Idézet
Az "1" topológia elépzelhető vagy kényszerű lehet hőkioldóval egybeépített kontaktoroknál

Egy ilyen konfigurációnál az egybeépített hőkioldó sem gond:

Felhasználók, akik megköszönték: