• MSZ 1585 4 2
Jelenleg:  

Szerző Téma: MSZ 1585  (Megtekintve 3476 alkalommal)

Nem elérhető TamásTopic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 142
  • Hírnév erő: 3
  • Tamás nincsen befolyása.
MSZ 1585
« Dátum: 2014. Július 11., 17:56:46 pm »
Üdv Mindenkinek!
Volna pár kérdésem az MSZ 1585-tel kapcsolatban.

1.    A szabvány hatálya nem vonatkozik a :
     - villamos vontatási rendszerekre,-  ez a MÁV-ra vonatkozik?

2.   A  4.2.102. szakasz:
   Az I. csoportba tartozó személy (képzetlen) alkalmas,….., 32A-nél nem       nagyobb névleges áramerősségű becsavarható (D rendszerű) biztosítók pótlására,…

   A 7.4.1.101. szakasz:
   A legfeljebb 63A  névleges áramerősségű D biztosítót – ha az világítási vagy háztartási áramkörben van – bárki önállóan minden szakképzetség és kioktatás nélkül cserélheti.

A 4.2.102 az a munkahelyekre vonatkozik csak?

De világítási áramkör a munkahelyeken is van, nem csak otthon, így elméletileg egy melós simán cserélheti a 63A-s betétet a munkahelyen?!
Tamás

Nem elérhető nova

  • Fórum rendezgetõ ***ADMIN***
  • Global Moderator
  • Megszállott
  • *
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 3.339
  • Hírnév erő: 37
  • nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!
  • Nem: Férfi
    • Villanyszerelõ magazin
Re:MSZ 1585
« Válasz #1 Dátum: 2014. Július 14., 20:54:47 pm »
Alkalmazási terület:

Ez a szabvány a villamos berendezések üzemeltetésére, illetve a villamos berendezésekkel, a villamos berendezéseken vagy azok közelében végrehajtott minden munkavégzésre vonatkozik. Ezeknek a villamos berendezéseknek a feszültségszintje a törpefeszültségtől a nagyfeszültségig terjedhet. A nagyfeszültség fogalmába a közép- és az igen nagy feszültség is beletartozik. A villamos berendezések a villamos energia termelésére, szállítására, átalakítására, elosztására és felhasználására szolgálnak. A villamos berendezések egy része állandó és helyhez kötött, mint például a gyárak vagy irodaházak elosztóberendezései, mások ideiglenesek, például az építési területeken, mások mobilok és vagy feszültség alatti, vagy feszültségmentesen, illetve kisütött állapotban mozgathatóak. Erre példák a villamos hajtású markológépek a kőbányákban és a felszíni művelésű szénbányákban. Ez a szabvány követelményeket határoz meg ezeknek a villamos berendezéseknek a biztonságos üzemeltetésére, illetve a villamos berendezésekkel, a villamos berendezéseken vagy azok közelében végrehajtott munkavégzésre. A követelmények minden üzemviteli, munkavégzési és karbantartási folyamatra vonatkoznak. Ezek minden nem villamos üzemi munkára is vonatkoznak, mint amilyen például a szabadvezetékek és a földbe fektetett kábelek közelében végzett építési munka, vagy a villamos üzemi munkára, amikor ott villamos veszély kockázata van jelen. Ez a szabvány nem vonatkozik képzetlen személyekre, ha azok képzetlen személyek használatára tervezett és létesített, a vonatkozó szabványoknak megfelelő villamos berendezést vagy villamos szerkezetet rendeltetésszerűen használnak. Ez a szabvány kifejezetten nem vonatkozik a következőkben felsoroltak villamos berendezéseire, ugyanakkor, ha azokra vonatkozóan nincs más szabályzat vagy eljárás, akkor ajánlatos e szabvány alapelveit alkalmazni: - minden saját energiaforrással rendelkező légijármű és légpárnás jármű (ilyen közlekedési eszközökre nemzetközi légiforgalmi jogszabályok vonatkoznak, amelyek ezekben az esetekben magasabb rendűek a nemzeti jogszabályoknál); - minden saját energiaforrással rendelkező vagy vontatott tengerjáró hajó (ilyen közlekedési eszközökre nemzetközi tengerhajózási jogszabályok vonatkoznak, amelyek ezekben az esetekben magasabb rendűek a nemzeti jogszabályoknál); - elektronikus távközlési és információs rendszerek; - elektronikus vezérlő-, szabályzó- és automatizálási rendszerek; - szénbányák vagy más jellegű bányák; - nemzetközi hajózási jogszabályok hatálya alá tartozó tengeri létesítmények; - járművek; - villamos vontatási rendszerek; - kutatás és fejlesztés villamos kísérleti munkái.


Anélkül, hogy beléptem volna a szabványkönyvtárba.

Azért egy 63A áramerősségű biztosító cseréje, szerintem már igényel bizonyos mértékű szakképzettséget. Ugye nem mindegy, hogy az áramkör kiszakaszolt-e? Feszültség közelében végzett munkáról is beszélhetünk, a biztosító betét, és környezetének kialakítása miatt.
Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető TamásTopic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 142
  • Hírnév erő: 3
  • Tamás nincsen befolyása.
Re:MSZ 1585
« Válasz #2 Dátum: 2014. Július 18., 21:49:13 pm »
Tisztelt Nova!

Köszönöm a válaszod,de én csak arra lettem volna kíváncsi , hogy a ...- villamos vontatási rendszerek...-  résznél MÁV-ra gondolnak?
Erre  a kérdésemre nem válaszoltál! :)

A 63A betétnél, akkor szerinted is ellentmondás van a szabványban?

Tamás

Nem elérhető czapi

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 534
  • Hírnév erő: 7
  • czapi talán lesz valaki.czapi talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
    • ElektroNord Kft. weboldala
Re:MSZ 1585
« Válasz #3 Dátum: 2014. Július 18., 23:08:47 pm »
Üdv!

Szakképzetlen személy olyan elosztót nyithat ki, amelynek ajtaja mögött, az aktív részek eltakarására van köztes védőfedele(maszk) IP2X vagy IPXXB védettséggel.

Ezért szerintem ilyen maszkolt elosztóban cserélhet 63A-es betétet, amelyik elosztónál nincs maszkolás, azt meg nem nyithatja ki.

MSZ EN 60439-3 Kisfeszültségű kapcsoló- és vezérlőberendezések
3. rész: Szakképzetlen személyek által hozzáférhető kisfeszültségű kapcsoló-
és vezérlőberendezések egyedi követelményei. Elosztótáblák

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Sztrogoff

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 263
  • Hírnév erő: 3
  • Sztrogoff nincsen befolyása.
Re:MSZ 1585
« Válasz #4 Dátum: 2014. December 22., 10:32:30 am »
...Köszönöm a válaszod,de én csak arra lettem volna kíváncsi , hogy a ...- villamos vontatási rendszerek...-  résznél MÁV-ra gondolnak?
Erre  a kérdésemre nem válaszoltál! :)

A 63A betétnél, akkor szerinted is ellentmondás van a szabványban?
...
Szerintem nem csak a MÁV, hanem a GYSEV, BKV, ésígytovább.

Ami a 63 A-t illeti, van ellentmondás, de nem az általad idézett két pont között, hanem a 4.2.102. III. csoportra vonatkozó definíciója és a 7.4.1.101. között.

Nem elérhető JUVILL

  • Régi motoros
  • *****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 1.527
  • Hírnév erő: 20
  • JUVILL egy emelkedő csillag!JUVILL egy emelkedő csillag!JUVILL egy emelkedő csillag!JUVILL egy emelkedő csillag!JUVILL egy emelkedő csillag!JUVILL egy emelkedő csillag!
  • Nem: Férfi
    • www.juvill2004..hu
Re:MSZ 1585
« Válasz #5 Dátum: 2014. December 25., 12:34:18 pm »

A felsővezetékes vontatásra valamikor ágazati szabványok vonatkoztak.
Nem tudom ezek mennyire hatályosak jelenleg?

 

Hasonló Témák

  Téma / Indította Válaszok Utolsó üzenet:
0 Válaszok
4264 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2012. Február 15., 22:16:39 pm
írta JUVILL
7 Válaszok
10519 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2017. Január 24., 23:23:01 pm
írta nyaki
4 Válaszok
2076 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2013. Augusztus 13., 09:09:33 am
írta nova
0 Válaszok
668 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2017. Január 23., 08:44:02 am
írta Tamás