Kibújhat az áramszolgáltató a felelőssége alól?

Indította gyurimo83, 2013. május 02., 13:00:11 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

gyurimo83

Jelenlegi házunk anno ,,TSZ" szolgálati lakás volt, ahogy a szomszédos további négy ingatlan is. Akkoriban a ,,TSZ" saját kisfeszültségű villamos hálózatot épített ki a szolgálati lakások villamosenergia-ellátása céljából. A szolgálati lakások több mint 20 éve magántulajdonba kerültek, és az akkori áramszolgáltató fogyasztásmérőket szerelt fel, majd szerződést kötött az itt lakókkal. Mivel a villamos hálózat nem volt több mint 50 éve karbantartva, így mára életveszélyes állapotba került, ugyanakkor erős szélben zárlat keletkezik, aminek a helyreállítása csak abban az esetben lehetséges, ha javul az időjárás. Az áramszolgáltató nem akarja elhárítani a hibát mivel a villamos hálózat jelenleg is a ,,TSZ helyén lévő XY agro Zrt." tulajdonában van. A villamos hálózat felújításával kapcsolatban megkerestem az áramszolgáltató ügyfélkapcsolati irodáját levélben, ahol közölték, hogy a vonalat nem áll módjukban sajátjukként kezelni, mivel főfogyasztásmérő van a XY agro Zrt. telephelyén lévő transzformátorállomásnál, és a transzformátorállomástól a fogyasztási helyig tartó vezetékszakaszt a tulajdonos XY agro Zrt.-nek kell elvégeznie. Viszont a XY agro Zrt. nem kér a hálózat használatáért üzemeltetési díjat, ugyanakkor nem tudná a vonal felújítását finanszírozni, de nem is áll szándékukban, mivel a vonalon nincs saját fogyasztója, csak az áramszolgáltatónak 7 aktív fogyasztója.
2012 júliusában a nevemre írattam a fogyasztási helyet, viszont a hálózathasználati szerződésben nem olvastam arról, hogy a villamos energiát magánvonalról kapjuk, és arról sem olvastam, hogy nem vagyok jogosult a hibaelhárítási szolgáltatásra. A hálózathasználati szerződésemben nem tájékoztattak a hálózati körülményekről, csak annyi szerepel, hogy a csatlakozási pont a főfogyasztó csatlakozási pontjával azonos helyen van, viszont ez nem minősül tájékoztató jellegű adatnak, nem beszélve arról, hogy a hálózathasználati szerződésem 2. pontjában biztosítják a fogyasztási helyemen rendelkezésre álló lekötött teljesítmény folyamatos ellátását, ami nem érvényesül.
Jelenleg a harmadik levelemet küldtem az áramszolgáltató ügyfélkapcsolati irodájának, amelyekbe sérelmezem a kritikán aluli villamosenergia-ellátást, de ezek a levelezések szinte csak ,,jogi sakkozás" mivel általában az áramszolgáltató próbálja védeni a saját érdekeit, még abban az esetben is, ha a törvény nem őket igazolja, úgyhogy továbbiakban-tervemben áll bírósághoz fordulni. Az áramszolgáltatónál biztos az idegeikre megyek az ügyintézőknek, főleg hogy szakember vagyok.

Novill

Egy kicsit úgy tűnik, hogy áramszolgáltató ön gólt lőtt magának. Azzal, hogy a szerződésnél nem tért ki  a hálózati tulajdonviszonyra. Én is találkoztam egy hasonló esettel, a vége az lett, hogy átvette a hálózatot. Igaz nem ment simán.  Érdemes lenne a fogyasztóknak közösen fellépni, akár jogi útra terelni az ügyet.

Más

Ma halottam egy érdekes esetet ÉMÁSZ területről. Ahol a fogyasztásmérőt a fogyasztóval vetették meg az üzletben. Ez számomra hihetetlen.

nyaki


NagyPS

Első lépésként tisztázva lettek kinek mi a tulajdona? Mert ha valóban a trafótól a házak mérőig a TSZ jogutódjáé akkor a villamos hálózati szolgáltató nem fog vele érdemben foglalkozni. Két megoldás lehetséges:
- a felhasználók megegyeznek a jogutóddal hogy ingyé átveszik a hálózatot és sk pénzből kicserélik
- a felhasználók a jogutóddal karöltve tárgyalnak a hálózati szolgáltatóval, hogy vegye át a vezeték hálózatot
Mind két esetben a cégnek a saját részét át kell alakítania, hogy ne az órájuk után legyen a hálózat ami titeket ellát hanem előtte csatlakozzon le.

gyurimo83

Kedves NagyPS!
  Kérdésedre válaszolva, a hálózathasználati szerződés megkötésekor nem lettünk tájékoztatva a tulajdoni jogviszonyokról, egy mondat nem utal benne arra, hogy a trafótól a felhasználási helyig tartó vezetékszakasz a TSZ jogutódjának tulajdonában van. Itt van is egy bibi a történetben, ugyanis szerződésbe kellene állnunk a TSZ jogutódjával, mivel amint az később kiderült, hogy az ő hálózatukra csatlakozunk, de velük egy tollvonásnyi szerződésünk sincs a villamosenergia-ellátást illetően annak ellenére, hogy a VET előírja. Az ingatlanoknál felszerelt fogyasztásmérők az áramszolgáltató tulajdonában van, és el vannak látva plombával, illetve az áramszolgáltató záró matricáival. Abban az esetben jogosan állna el az áramszolgáltató a vonal felújításától, vagy karbantartásától, ha a hálózathasználati szerződés megkötésekor tájékoztatta volna a fogyasztókat a hálózati körülményekről, pl. hogy a TSZ jogutódjának tulajdonát képezi a villamos energiát biztosító 0,4 kV-os hálózat, és hogy ezzel korlátozott jogok illetnek meg minket, vagy csatlakozhatunk a közcélú villamos hálózathoz, amiről készített volna egy díjkalkulációt mivel az pénzbe kerülne. Ezt mi a fogyasztók aláírásunkkal igazolva tudomásul veszünk.
Teljes mértékben igazat adok Novill mesternek, csak az a baj, hogy az áramszolgáltató mindenáron ki akar bújni a kötelezettsége alól, mivel a vonal felújítása komoly költségekkel járna, továbbá egy transzformátort is telepítenie kellene, bár a 20 kV nem messze van a vonalunktól.
Szerintem célszerű lesz fordulni az ügyben.


Üzenet összefûzve: 2013. május 03., 09:14:02 DÉLELŐTT

Bocs!
Célszerű lesz ügyvédhez fordulni az ügyben.

NagyPS

Akkor már értem a helyzetet az lesz a gond hogy menni fog az egymásra mutogatás a szolgáltató és a tsz jogutós között.

gyurimo83

Ez jelenleg is így van, az első levelemre érkezet hivatalos aláírt válaszlevelükben az áramszolgáltató garantálta, hogy annak ellenére, hogy a TSZ jogutódjáé a 0,4 kV-os hálózat, elhárítja a hibát, viszont a kiszállásokat kiszámlázta a TSZ jogutódnak, aki nem volt hajlandó fizetni, mivel nem rendelt semmit az áramszolgáltatótól, így a legutóbbi áramszünetünk 2 napig tartott, mivel az áramszolgáltató megtiltotta a szerelő munkatársainak, hogy a vonalon javítási munkálatokat végezzenek. A hibát a TSZ jogutód villanyszerelője végezte el, az áramszolgáltató itt egy 2. öngólt rúgott magának, de ezt az ügyet elvittem a Magyar Energia Hivatal Villamos energia-  és Távhő felügyeleti- szabályozási Főosztályára. amire várom a választ. Természetesen úgy derült ki, hogy az áramszolgáltató nem akarja elhárítani a hibát, hogy a szerelő munkatársuk felhívott az 5.-ik bejelentés után hogy tájékoztasson. Az áramszolgáltatónál tettem egy telefonos panaszbejelentést, amire érkezett egy válaszlevél, amiben leírták, hogy valóban elhárítják a TSZ vonalon keletkezett hibákat, de ez a fogyasztók belső hálózatára nem érvényes. Szinte mint ha megpróbálná hülyének nézni a szolgáltató a fogyasztót, mikor eleve három különböző fogyasztási helyről is érkezett hibabejelentés, akik történetesen szintén a TSZ vonalról kapják a villamos energiát.

exchange

Érdekes esett ez a egész, Bár nem az első esett az ilyen. Szerintem már akkor átkellet volna vennie ezeket a vonalakat a áramszolgáltatóknak, Mert ez a egymásra mutogatós dolognak nincs sok értelme.

Hasonló ügy: Igásiak sertéstelepről kapták a vizet, csak hogy a cég felszámolás alatt áll, és díj nem fizetése miatt az áram szolgáltató kikapcsolta az áramot  a telepről így a víz szivattyú nem működik ezáltal víz sincs
http://makohirado.hu/varos-es-videk/harom-hete-nincs-vezetekes-viz-igason Szerintem ezt se így kéne rendezni

gyurimo83

Nem azért, de ez is egy Makó közeli ügy, és a vezetékes ivóvizet ettől a TSZ jogutódtól vásároljuk...

gyurimo83

Kedves Novill mester!

Bár kissé elcsúsztam a reakcióval mivel egyéb munkákkal foglalkoztam... :-\
Nem lehet, hogy csak a fogyasztásmérő szekrényt akarják kifizettettni a fogyasztóval az ÉMÁSZ területen?
Elég furcsa, hogy a fogyasztásmérőt megvásároltatják a fogyasztóval, miközben ez ütközik a VET-ben leírtakkal...
Egyébként az áramszolgáltatónk a legutóbbi levelem válaszadására haladékot kért, de nem bonyolítom az ügyet, ugyanis egyéb okokból is szerződést kötök a DAS jogi képviselettel, akiknek ünnepélyesen átadom az ügyet...