Villanyszerelő Szakmai Fórum

Szakmai kérdések - válaszok => Erõsáram => A témát indította: Kálmán Kázmér Dátum 2015. augusztus 27., 18:27:44 DÉLUTÁN

Cím: Schneider tokozott motorvédő. /LE1M35M722/
Írta: Kálmán Kázmér Dátum 2015. augusztus 27., 18:27:44 DÉLUTÁN
Sziasztok. Köszi, hogy itt lehetek,-befogadtatok. Bocs, ha valamit nem jól csinálok.Akadt egy kis problémám,szeretném, örülnék, jól esne,-ha valaki tudna segíteni. Adott egy Schneider LE1M35M722 tokozott motorindító /mágneskapcsoló, hőrelével összeépítve/. A működtetőkör előkábelezve.Eddig semmi gond, működik, kikapcsol, bekapcsol,-ahogy kell. Azonban ez egy nagy teljesítményű légkompresszoron van, amit egy PMA12 nyomásszabályzó vezérel. A lehetséges pontokra kötve, valamit nem csinál./pl, bekacsolom,- működik,-nyomás fel,-kikapcsol,-használják,-nyomás le,- de nem kapcsol vissza. Itt most megakadtam, és mivel ilyen téren nincs gyakorlatom, szeretnék, Tőletek gyakorlati tanácsot kérni vagy rajzot vagy tippeket. Esetleg, irányt,hova,merre induljak,érdeklődjek. Köszönöm a türelmeteket, tisztelettel , Kálmán Kázmér.
Cím: Re:Schneider tokozott motorvédő. /LE1M35M722/
Írta: Marton Dátum 2015. augusztus 27., 21:10:43 DÉLUTÁN
Szia Kázmér!
Katalógus kép alapján mondom: Nagyon kompakt (gazdaságos) a készülék kivitelezése. Nincs benne hagyományos ki/be nyomógomb. Így a legolcsóbb és legbutább a kivitelezése. Eredeti céljára jó is.
Bekapcsolása a mágneskapcsoló mozgó részének benyomásával történik, majd a segédérintkezője segítségével öntartásba kerül. Kikapcsolása a hőkioldó "kioldásával" történik.
Bajod abból van, hogy a nyomáskapcsoló bontja az öntartást, és annak visszabillenése nem tudja újra meghúzatni a mágneskapcsolót. Az öntartás funkciót ki kell iktatni, azaz átkötni, rajzomon pirossal jelölve. Valószínüen a rajzom szerint van a nyomáskapcsoló bekötve a vezérlésbe.
Gond abból lehet, hogy valószínüen a hőkioldó kioldásakor annak visszahűlése esetén újra bekapcsolhat a motor. Ez egyébként az úgynevezett automata visszaállási üzemmód egy hőkioldónál.
Cím: Re:Schneider tokozott motorvédő. /LE1M35M722/
Írta: Kálmán Kázmér Dátum 2015. augusztus 27., 22:37:11 DÉLUTÁN
Szia Marton. Először is, megköszönöm, hogy vetted a fáradságot, és válaszoltál.Csak annyit módosítok,hogy a mágneskapcsoló behúzótekercse 220v-os, így az A1 pontra a nullát kötöttem. Kipróbáltam ezt a verziót is, de ha jól emlékszem, három bekapcsolási kísérletből , kétszer nem állt le a nyomás elérése után sem,bizonytalan volt az egész és amire biztosan emlékszem,hogy  a"KI" gomb megnyomása pillanatában ugyan leállt, de ha elengedtem,újra bekapcsolt. Valamint kinyírta a bekapcsolást jelző izzót is. Ezért ezt inkább nem forszíroztam. Most a fázist az L1 ről kapja, a nyomáskapcsolón keresztül, a "13" pontra,  az "A1"re pedig a nullát. Így a nyomásesés után, kézzel ugyan be kell kapcsolni, de stabilan, biztonságosan működik, és tudják használni,-én meg keresem  a jobb megoldásokat. Ismételten megköszönöm a velem való törődést.    Kazi.
Cím: Re:Schneider tokozott motorvédő. /LE1M35M722/
Írta: 980POWER Dátum 2015. augusztus 27., 22:50:41 DÉLUTÁN
A "KI" gomb a nyomáskapcsoló tetején van? Nekem van egy BETTA nyomáskapcsoló és a nap meghúzta a műanyagot (feltételezem) bizonytalanná vált a működése.
Cím: Re:Schneider tokozott motorvédő. /LE1M35M722/
Írta: Kálmán Kázmér Dátum 2015. augusztus 28., 09:02:59 DÉLELŐTT
Szia ,980POWER. Igen , a tetején van. Felszerelés előtt, műszerrel (ellenállásmérés-csipogó) ellenőriztem a kontaktust, jó volt. A fent említett bekötés után, ellenőrizve (mert sehogy sem értettem) már nem bontott el. Utólag rájöttem,hogy az lehetett az oka, hogy fedél nélkül nyomkodtam a kapcsolókart  (imitálva a gombot), de mindig csak egy oldalt nyomkodtam( a kézhez közelebb esőt), és ekkor mérve nem bontott (a vezetékek kikötve)  de a fedélen lévő gomb két oldalon" leszalad"és két oldalon nyomja meg a kapcsolókart.Ha két oldalon nyomtam, visszaállt a rendes kontaktus. Alapban zárt,megnyomva bont.Lehet hogy itt volt a baj,de erre csak utólag jöttem rá.Képzeld el, bekötöd, kipróbálod, nem kapcsol ki, nyomom a kart nem kapcsol ki, nyomom a mágneskapcsoló "KI" gombját,kikapcsol,de ha elengedem újra bekapcsol. Lehet, hogy mindennek ez volt az oka???               Kazi
Cím: Re:Schneider tokozott motorvédő. /LE1M35M722/
Írta: Marton Dátum 2015. augusztus 28., 21:21:33 DÉLUTÁN
Kázmér!
Csináltam egy újabb rajzot, ahogy elmondásod alapján be van kötve, illetve a 13 helyett a 14-re rajzoltam a nyomáskapcsolótól jövő szálat.
Ha így van bekötve és a nyomás kapcsoló érintkezője tényleg nyit, akkor helyesen kell működnie a készüléknek.
Jó volna ha Te is készítenél rajzot, hogy szerinted hogyan van bekötve, lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett.
Cím: Re:Schneider tokozott motorvédő. /LE1M35M722/
Írta: Kálmán Kázmér Dátum 2015. augusztus 29., 08:49:26 DÉLELŐTT
Szia Marton.Bocs, hogy nem rajzoltam le tudom,hogy így volna normális,de az én számítógépes ismereteim, nem teszik lehetővé. Vágóasztal, képszerkesztés, feltöltés,mentés, stb nem tartozik az erősségeim közé. A rajz egyébként jó, de jelenleg a 14 es pont helyett a 13 pontra van van kötve. Napoljuk el a dolgot, hétfő v keddig, mert akkor kipróbálom. Annyira jónak tűnik, nem is értem, miért nem próbáltam még ki. Így a bekapcsoló gomb szerepét átveszi a nyomáskapcsoló, és az önfenntartó része sem zavar be. Valószínűleg  praktikus oka volt, a hőrelé és a mágneskapcsoló összeépítése miatt , macerás a bekötés. Nem baj , kipróbálom. Köszönöm értékes segítségedet, fáradozásodat, jelentkezem, ha kipróbáltam.   Kazi
Cím: Re:Schneider tokozott motorvédő. /LE1M35M722/
Írta: Szirty Dátum 2015. augusztus 29., 09:49:45 DÉLELŐTT
Üdv!

Egy szó mint száz, a rendelkezésre álló elemekkel a kívánt működésmód nem valósítható meg maradéktalanul.
Vagy nem lehet véglegesen leállítani a gépet és a nyomáskapcsoló mindig bekapcsolja ha a nyomás leesik, vagy a nyomás elérésekor véglegesen leáll és kézzel kell mindig elindítani ha leesik a nyomás.

Vagy kell az előbbi működésmód mellett egy 3 fázisú főkapcsoló, de a Stop gomb akkor is hatásos marad, (megnyomás idejére leállít). Így ráadásul nem teljesül az áramszünet utáni váratlan indítás kiküszöbölése, ami az eredeti öntartó kapcsolás feladata volt.

Vagy kell még egy mágneskapcsoló, amit a nyomáskapcsoló érintkezője működtet és a motor fázisokat lekapcsolja sorba kötve az eredeti működésűre visszaalakított schneidier tokozatban lévő kapcsolóval.

Szerintem tehát a kívánt eredmény csak további alkatrészek felhasználásával érhető el.
Cím: Re:Schneider tokozott motorvédő. /LE1M35M722/
Írta: Kálmán Kázmér Dátum 2015. augusztus 30., 00:23:33 DÉLELŐTT
Szia Szirty. Hát ezért vagyok itt, több szem többet tud(lát). Túl kevés a lehetőség, nincsenek segédérintkezők, kicsi a hely, nagyon kompakt az egész. Mégis valamilyen kompromisszumot kell találnom, mert a tulaj már 30 ezret költött rá. A hét elején megpróbálkozom , az előzőekben  említett, megoldással.Aztán meglátjuk, az eredményről mindenféleképpen beszámolok. Köszi a segítséget.  Kazi.
Cím: Re:Schneider tokozott motorvédő. /LE1M35M722/
Írta: Szirty Dátum 2015. augusztus 30., 09:47:45 DÉLELŐTT
Üdv!

Hát igen. Attól tartok nem a megfelelő motor indító lett választva hozzá.
Azt hiszem a fentebb már vázolt lehetőségek közül kell választanod.
Cím: Re:Schneider tokozott motorvédő. /LE1M35M722/
Írta: Kálmán Kázmér Dátum 2015. augusztus 30., 09:59:46 DÉLELŐTT
Hál Istennek, nem engem terhel a felelősség. Készen kaptam, "na itt van, ezt kell bekötni".  Lesz, ami lesz. Legalább próbálkozom.
Cím: Re:Schneider tokozott motorvédő. /LE1M35M722/
Írta: Kálmán Kázmér Dátum 2015. szeptember 02., 09:19:34 DÉLELŐTT
Megszületett a végleges megoldás. Köszönet, MARTON kollégának, a második, módosított rajza lett a nyerő. Így a bekapcsoló gomb ugyan nem működik, a nyomáskapcsoló veszi át a szerepét. A leállást pedig a ki gombbal, illetve a nyomáskapcsoló vészleállító gombjával lehet. Ez egy műhelyben található, ahol a munkaidő végeztével áramtalanítanak. Végezetül megköszönöm minden kollégának, aki vette a fáradságot és foglalkozott az Én, kis piti problémámmal.      Köszönet mindenkinek.    Kazi.
Cím: Re:Schneider tokozott motorvédő. /LE1M35M722/
Írta: Ermi Dátum 2015. szeptember 02., 18:04:18 DÉLUTÁN
A tokozott belsejében a zöld és a piros gomb között van egy rudazat aminek elmozdításával
mechanikussá válik a nyomógomb. Benyomod a zöldet bent marad megnyomod a pirosat kipattan.
Sorba kötöd a nyomáskapcsolót a tekercsel, ha nincs bent a zöld nem tud újraindulni ha bent van
a nyomáskapcsoló vezérli a kompresszort.
Cím: Re:Schneider tokozott motorvédő. /LE1M35M722/
Írta: Kálmán Kázmér Dátum 2015. szeptember 02., 23:40:17 DÉLUTÁN
Szia Ermi. Köszi megnyitottad az az új lehetőségek tárházát. Ha ezt előbb tudtam volna, nem görcsöltem volna annyit. Néztem én is mi az a komplikált dolog, a fedél belsejében a két gomb között,de nem kapcsoltam, hogy mi az. Annál is inkább, mert a gyári bekötési prospektuson, nem volt semmi ilyenre utalás. Legközelebb arra megyek, megvizsgálom, de ez nem mostanában lesz. (remélem) Szóval , köszönöm szépen,  megint tanultam, valami újat.      Üdv  Kazi.