vezérlés

Indította zotya82, 2017. július 02., 15:22:25 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

zotya82

adott egy hidraulika motor 3 fázisú, nyomáskapcsolóval, plc kijelzéssel.A motor forró mint az állat ki lett iktatva ugy hogy a mágneskapcsolója ki van támasztva/behuzva/mert egyébként visszajelez a plc mint hiba és nem indul el a gépezet mivel nem engedi törölni a hibát.Viszont én épületvillamossági szerelő lennék és azt kérték hogy oldjam meg azt ki be lehessen kapcsolni a hidraulika motort és legyen rövidre zárva a nyomáskapcsoló/plc figyelés/de a nyomáskapcsoló akkor is működjön ha kikapcsolva van a hidraulika motor és a plc se jelezzen hibát.Mindezt egy kapcsolóval oldjam meg és még rajzot is kell készítenem mert ezt 3 gépen is meg kell csinálni.Fogalmam sincs mihez kezdjek kérem segítségeteket.Amugy ez egy cnc üzem lenne.Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üzenet összefûzve: 2017. július 02., 20:50:05 DÉLUTÁN

a megoldás megvan /remélem/
a mágneskapcsoló 13 és 14 es érintkezőit ami alap esetben nyitott áthidalom egy kapcsolóval ugyanis ez vezérli a motort/hidraulika szivattyú/.Igy elérem hogy kikapcsolt állapotban is azt hidje a plc hogy be van kapcsolva és ezáltal a nyomáskapcsoló is megfelelően működik és van nyomásfigyelés.Motor kikapcsolva amig lehül, kapcsoló vagy nyomógomb benyomva és mehet tovább a termelés a forgácsoló gépen.

feripapa1

Idézetet írta: zotya82 Dátum 2017. július 02., 15:22:25 DÉLUTÁN
.... A motor forró mint az állat ....

zotya, miért nem a hibát keresed meg? Írod, forró, mint állat! Avval, hogy megkerülsz egy vezérlési állapotot a hiba még nem fog megszűnni. Az általad leírtak szerint a motor nagyon melegszik. Ha a rendszerben van egy laza kötés, netán a motor tekercsei menetzárlatosak, ..., a plc becsapásával még le fog égni a motor. Én a helyedben inkább a hiba okát keresném meg!

LHunti

Tekercsek ellenállását nézted? Motorvédő/hőkioldó van egyáltalán a motor előtt?

S/K

...motoron szig.ellenállás mérés már valamit mutatna.
De először is megnézném megkapja-e a három fázist? (nem multiméterrel.) És kikötött motornál!
Mágneskapcsoló összes érintkezője átad-e? stb.

Szelei

Nem ártana lakatfogóval rá mérni terhelés közben nem túlterhelt-e a motor. Ennek akár egy el dugult olajszűrő, rosszul beállított nyomás korlátozó, beragadt olaj szelep is lehet oka. De akár sűrűbb olaj is okozhat ilyen túlterhelést. Átkötést csak nagyon indokolt esetben és csak próba idejére szabad végezni! A gép tönkre tételé is okozhatja a hasonló "szerelés"! Ha nem vagy járatos hidraulikában inkább kérj segítséget a közvetlen közeledből. Még akár a szivattyú is meghibásodásának is lehet előjele (csapágyai mentek tönkre) vagy maga a motor csapágya kezd szét hullani. Remélem ezzel is tudtam segíteni.

Simon Endre

Ha ez egy tipusgép akkor alapból rossz. Ha a PLC kapcsolat azt ellenőrzi, hogy a munkanyonás mint szolgáltatás rendelkezésre áll de nem folytonos feltétele a gép használatának, lásd pihenhet, (hűtőzhet) akkor a felügyelet nem jól van felépítve. A nyomásszabályozott mellékutas hyidraulika blokk gépek forgatott és nyomott olajköre 80% körüli folyamatos terheléssel mőködnek naná hogy melegszik a motor (meg az olaj is) szakaszos üzemű munkahengeres gépeknék a "szolgáltató" gerincen csak addíg van nyomás amig szükség van rá, ezeknél a kézi vagy elekromos főszelep alaphelyzetben összeköti a szivattyú szívó és nyomó oldalát és gyakorlatilag nincs motorterhelés. A munkahengerek két oldala természetesen zárva van hogy a helyzete ne változzon esetleg a gravitációs visszatérés számára van külön szelep vagy szelephelyzet. Ha szakaszosan vagy ciklikusan  van használva a hidraulika a nyomás meglétét csak ekkor kell figyelni és természetesen tehermentes alaphelyzetet kell bíztosítani.