Metro 4

Indította Villanyreszelő, 2013. november 09., 14:00:19 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

Villanyreszelő

Készítettem egy fényképet  az új metro feszültség alatti pálya bekötéséről.
Vajon milyen szabványok vonatkozhatnak ide.


Üzenet összefûzve: 2013. november 09., 14:01:28 DÉLUTÁN


nyaki

Gondolkodtam rajta, hogy a metrószerelvényeknél vajon milyen érintésvédelmet használhatnak. Úgy gondolom a kocsik kettős szigetelésűek lehetnek, de a témával még egyenlőre nem foglalkoztam, de nagyon érdekes lehet.

Villanyreszelő

Azt tudom bizton hogy érinthető fémfelület van az utastérben.
Szerintem a kocsik be vannak kötve a pálya negatív rendszerébe.
A pozitív" táplálás egy porcelánra szerelt sínről szedi csúszóérintkezőkkel.
Anno a régi troli buszoknál "rázós" volt kapaszkodni néha,több buszt is visszavontak a forgalomból.
Az új metrokocsiknál már hallani a frekiváltó jellegzetes hangját is.

Szirty

Idézetet írta: Villanyreszelő Dátum 2013. november 09., 17:34:32 DÉLUTÁN
Azt tudom bizton hogy érinthető fémfelület van az utastérben.

Ez meglepő. Az egész egy nagy "vasgeci" úgy ahogy van :D

Simon Endre

Sziasztok
Nem nagy titok a négyes metro  mint valamennyi  másik vonal 750 V egyenfeszültséggel van táplálva és rekuperációs üzemű, tehát energia visszatáplálással fékez. A kocsiszekények "nagyon" fémes kapcsolatban vannak egymással a pályasínekkel  és a fémes környezettel. A kerék-sín kapcsolat megbízhatóságáról meg ahorribilis önsuly gondoskodik Az áramellátásra egy harmadik 3/4 részben takart szigetelt sín szolgál a sínkoronán vezetett áramszedő nyelvel, amiben egy alakzáró kötésben lévő kopó betét van valami speciális ötvözetböl vagy szinteranyagból.

Gyurmaúr(fi-relé)

És ugye az egyes állomásoknál elhelyezett irányonként 3 db vontatási trafó -1 közülük tartalék, mely csak akkor lép működésbe, ha bármilyen okból egyik is kiesik a munkából, illetve túlterhelés lép fel a másik kettőnél- bizonyos szakaszokat táplálnak, melyek a 3. sín -főként állomás bejárati- megszakításával vannak szakaszolva. Ha emlékeztek, régebben ezért aludtak el a "hajólámpák" a Mitnicsinszkih Vengrija kocsikban, mely jelenséget a '78-tól gyártott, középen sorban elhelyezett 2x40W-os fénycsöves kocsiknál már kiküszöböltek, hiszen a fénycsöveknek a napi több 100 ki-be kapcsolás gyors kapitulációt okozott volna.  :'(

Villanyreszelő

Itt van még egy kép,de ez már a hármasnál készült.
Szerintem még 40 évet mennek rajta az orosz kocsik.
A ruszki kocsikban milyen motor van?
Úgy hallottam soros gerjesztésű.

czapi

Üdv!

Ez a terület nekem teljes fehér folt. >:(

Villanyreszelő

Üdv czapi!

Szerintem elég sokunknak az,nem sok szerelő dolgozik ilyen területen,és csak egy helyen van az országban metro közlekedés ha jól tudom :)
Különlegessége, hogy nem felső áramszedős.
Szerintem ez még a villanyszerelői kategoriába tartozik 1000 volt alatti egyenáramú rendszer,de úgy tudom a BKV-hoz,illetve most már BKK-hoz külön szakvizsga kell.