Teljesítménynövelés

Indította TLaszlo, 2014. december 30., 15:33:58 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

TLaszlo

Üdv Mindenkinek!

Villamosmérnök vagyok, de jelenleg nem nagyon foglalkozom lakossági dolgokkal, ezért egy kis segítséget kérnék Tőletek/Önöktől!

Anyósoméknál 1x16A áll rendelkezésre, amely most már kevésnek bizonyul az egyre több elektromos készülék miatt. Ebből már néhányszor baj is volt, ha több készülék egyidejűleg működött. Legutóbb az e-on emberei kinn voltak náluk, más probléma miatt és akkor rákérdeztek, hogy a teljesítmény növelést hogy lehet megvalósítani. (javasoltam nekik, hogy 32, de legalább 25A kellene nekik). Az eon emberei egy kisebb vagyont kalkuláltak ki gyorsan fejben, a következőkre hivatkozva: új fogyasztásmérő szekrény kell (ez számomra nem teljesen tiszta. Új építésnél rendben van, de egy kismegszajító cseréhez nem hinném, hogy ez egy korrekt megoldás), a másik tétel a hálózatfejlesztési díj (tudomásom szerint ez 32A-ig nincs és nem is lehet, kivéve, ha mondjuk földkábelt akarnak légvezeték helyett. Nem akarnak!) és természetesen a munkadíj.

Tudna nekem valaki érdemi információt adni erről? Van-e valami új szabvány vagy jogszabály ami erre vonatkozik? Hangsúlyozom, hogy csak egy energiaigény növekedésről van szó, ami az én szemléletem szerint egy kismegszakítő cserét jelent. Kétlem, hogy a betáp vezeték nem bírna el 32A-t és ezért cserélni kellene!

Köszönöm előre is!

Kellemes Ünnepeket mindenkinek!  :)

Novill