Ablaknyitás önműködő vezérlése

Indította balzsi, 2013. január 05., 22:54:32 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

balzsi

Idézetet írta: petike199600 Dátum 2013. január 07., 20:56:42 DÉLUTÁN
Sziasztok!
Most felteszek egy kapcsolást amit csináltam.
Várom a hibaészrevételeket.
Köszönöm!

Nekem két dolog tűnt fel, az egyik a forgásirány váltást nem látom. A termosztát  kapcsolójának váltásáig behúzva vannak relék. Többit a szakik. ;)

petike199600

Próbáltam javítgatni ezen a forgásirányváltáson.
Olvastam ebben a témában nem tudom kinél láttam már hogy az ilyen kis motorokba beépítenek 2 db záró érintkezőt.
Na most ezt csináltam.
Balzsi :És annak nem úgy kell lennie?

Marton

Idézetet írta: balzsi Dátum 2013. január 07., 20:56:34 DÉLUTÁN
Pár nappal korábban még álmomban sem gondoltam volna, hogy ha egyszer rajzot fogok csinálni (ráadásul ilyen primitív rajzot), ennyi fejtörést fog okozni. Mint írtam, Marton elméletével folytattam. Két kivezetés, diódával megoldani a relék ejtését. A gyárilag beépített diódákat is berajzoltam (lehet hogy felesleges volt). A diódás ejtést én nem tudtam másképp megoldani, csak időrelékkel. Azért raktam pluszba kettő időrelét, mivel a nyitási vezérléshez csak annyi időre kell táp feszültség, még a diódán keresztül vissza nem jut az áram a reléhez. A zárásnál viszont késleltetve van az indítás, így annak (K2) kicsit több időt kell adni, mint a K1-nek. A trafót így oldottam meg. Vajon hány hiba lesz benne? :( Az időrelék biztos kiválthatók valahogy, csak hogyan?
Balzsi!
Túlbonyolítottad ami már jó volt, továbbra is csak egy időrelére van szükség. Valamit félreértelmeztél a diódákal kapcsolatban. Diódák a motorban vannak, a motor része a végállásokkal kombinálva. Az egyértelmüség kedvéért felteszem a motor belső rajzát ahogy én gondolm, hogy itt is van. Remélem így már érthetőbb lesz.
Az előző rajzod motorköre a jó megoldás, tehát külső diódák nélkül. De másként is lehetne szintén morse érintkezőkkel. Ha a korábbi rajzod öntartás nélkül megcsinálod, szinte jó is.

petike199600

Hoppá a rajzot lehagytam. :)
Próbáltam javítgatni ezen a forgásirányváltáson.
Olvastam ebben a témában nem tudom kinél láttam már hogy az ilyen kis motorokba beépítenek 2 db záró érintkezőt.
Na most ezt csináltam.
Balzsi :És annak nem úgy kell lennie?

Novill

Fáradságos munkával sikerült becsatolnom a rendelkezésre álló rajzot az említett ablakkal kapcsolatosan  :).  A feladatban a felső kép egyszerű rajzáról beszélünk.

petike199600


balzsi

Idézetet írta: petike199600 Dátum 2013. január 08., 15:35:44 DÉLUTÁN
Hoppá a rajzot lehagytam. :)
Próbáltam javítgatni ezen a forgásirányváltáson.
Olvastam ebben a témában nem tudom kinél láttam már hogy az ilyen kis motorokba beépítenek 2 db záró érintkezőt.
Na most ezt csináltam.
Balzsi :És annak nem úgy kell lennie?

Azt látom, hogy beraktad a forgásirányváltást, de mi működteti?

Üzenet összefûzve: 2013. január 08., 17:06:33 DÉLUTÁN

Idézetet írta: Novill Dátum 2013. január 08., 16:10:53 DÉLUTÁN
Fáradságos munkával sikerült becsatolnom a rendelkezésre álló rajzot az említett ablakkal kapcsolatosan  :).  A feladatban a felső kép egyszerű rajzáról beszélünk.

Gyárilag adnak hozzá irányváltót "B"? Mit akar jelölni az "A"?

petike199600

Balzsi:Mondom ezt a hozzászólést lehet nem ebben a témában láttam de a fórumon hogy az ilyen motoroknál van beépítve 2 morse érintkető.Én ezt felhasználtam.Jó lenne tudni hogy pontosan ezek az érintkezők minek a hatására mozdulnak el.
Ha valaki elmagyarázná örülnék neki.
Köszönöm szépen!

balzsi

Leegyszerűsítve. Ebben a formában a relék csak akkor ejtenek, ha a termosztátok engedik.

Marton

Petike!
A korábbi hozzászólásomhoz feltettem a motor belső áramköréről a rajzocskám. Ennél világosabban nem tudom megértetni, amit leírásként írtam korábban az a  Balzsit kissé megkavarta, fölösleges diódákkal, időrelékkel megtüzdelte a kapcsolást.
A beépített bontó végálláskapcsolókat egy menetes órsón "futó" bütyök müködteti. A motor sem közvetlen hajtja valószínüen az ablakot, valami menetes orsó segítségével vagy valami más hajtóművel. Ezt konkrétan Novill tudná megválaszolni mert az Ő kezében volt a motor. A kis végálláskapcsolók kikapcsolási helyzetét pl. egy csavarhúzóval lehet beállítani, legalábbis a redőnymotorokon így van, olyat már szereltem be, az viszont 230V váltóáramú volt.
Balzsi!
A Novill rajzképén az "A" jelölés szerintem magát a kábelt(köpeny) jelöli, másnak nincs értelme ott.