Hõelemek

Indította ELEKTOR-KALANDOR, 2012. augusztus 18., 06:54:22 DÉLELŐTT

Előző téma - Következő téma

ELEKTOR-KALANDOR

Nemrég voltam felülvizsgálaton /EBF/ .Az összes hõelem max-ra fel volt tekerve,mondom a helyi kollégának ezeket be kell állítani.Erre megszólal a lakatos teljesen felesleges mert õ úgy is feltekeri  mert õneki ne oldjon le semmi.  C tûzveszélyességi osztályba tartozik az üzem.Persze  jegyzõkönyveztem.Várom a véleményeteket.

szmihaly

IdézAz összes hõelem max-ra fel volt tekerve,mondom a helyi kollégának ezeket be kell állítani.

Értem,hogy mire gondolsz,de a hõelem-szót általában a méréstechnikában alkalmazzák.

IdézErre megszólal a lakatos teljesen felesleges mert õ úgy is feltekeri  mert õneki ne oldjon le semmi.

Ez a kijelentés,nem csak az ott lévõ kolegát minõsíti,hanem az egész üzem munkavédelmi-biztonságtechnikai fegyelmét is. Mindenki azt csinál amit akar..... :) :)

Novill

Hát igen a szakmai javaslat szerint a hõkioldót a motor névleges áramerõsségére kell állítani általános esetben. A célja, hogy védje a motort a túlterheléstõl, továbbá ha a motor ( menetzárlat, kötés lazulás,stb.) egyéb hibái elõfordulnak jelezze a védelem. A hõkioldó értéke alatta van a zárlati áram védelemnek. Így ha valaki a hõkioldó értékét felfelé tekeri, ami adott esetben többszöröse lehet a motor névleges áramerõsségének, a berendezés tönkretételébe segít bele. A gyakorlati tapasztalom szerint a motorok újra tekercselése nem nyújtja azokat a mûszaki paraméterek, mint a gyári gépek.

Gyurmaúr(fi-relé)

Örökzöld téma, hogy ugyebár a H0-2K, vagy H0-K hõkioldók egy bizonyos (pl 1.5-2.2A, 2.2-3.3A, stb) tartományban tekergethetõek. Nomármost, mi van abban az esetben, ha motorunk mondjuk 1.7A-es üzemi áramú és a birtokunkban lévõ hõkioldó pl 2.2-3.3A közötti tartományú? Szerintetek, mekkora tûréshatára van egy motornak, mármint túláramilag,tehát megoldottuk -e a problémát azzal, ha azt 2.2A-re tekerjük, vagy mindenképp csere??  ::)

Könyves Kálmán

Szerintem egy új motor vagy a tekercselés ára még mindig sokkal több, mint egy hökioldóé, én cserélném.

Ezer éve tanulókoromban a gyakorlati helyemen a cégnél komplett kapcsolószekrényeket is gyártottak. Itt az összes hökioldót beépítés elött lepróbálták a beállított áramerösséggel, a megrendelö csak igy vette át. (VMK sorozat van aki még emlékszik..)

JUVILL

Idézetet írta: Gyurmaúr(fi-relé) Dátum 2012. augusztus 18., 12:00:36 DÉLUTÁN
Örökzöld téma, hogy ugyebár a H0-2K, vagy H0-K hõkioldók egy bizonyos (pl 1.5-2.2A, 2.2-3.3A, stb) tartományban tekergethetõek. Nomármost, mi van abban az esetben, ha motorunk mondjuk 1.7A-es üzemi áramú és a birtokunkban lévõ hõkioldó pl 2.2-3.3A közötti tartományú? Szerintetek, mekkora tûréshatára van egy motornak, mármint túláramilag,tehát megoldottuk -e a problémát azzal, ha azt 2.2A-re tekerjük, vagy mindenképp csere??  ::)
Van a motornak egy bizonyos tûréshatára. De nem célszerû nagyobb értékhatárú hõkioldót alkalmazni.
Én javasolnám a cserét, és a hõkioldó beállítását a névleges áramra. ;)



Üzenet összefûzve: 2012. augusztus 18., 18:21:47 DÉLUTÁN

Idézetet írta: Novill Dátum 2012. augusztus 18., 10:04:47 DÉLELŐTT
Hát igen a szakmai javaslat szerint a hõkioldót a motor névleges áramerõsségére kell állítani általános esetben. A célja, hogy védje a motort a túlterheléstõl, továbbá ha a motor ( menetzárlat, kötés lazulás,stb.) egyéb hibái elõfordulnak jelezze a védelem. A hõkioldó értéke alatta van a zárlati áram védelemnek. Így ha valaki a hõkioldó értékét felfelé tekeri, ami adott esetben többszöröse lehet a motor névleges áramerõsségének, a berendezés tönkretételébe segít bele. A gyakorlati tapasztalom szerint a motorok újra tekercselése nem nyújtja azokat a mûszaki paraméterek, mint a gyári gépek.

Ez érdekes téma.
Mik a tapasztalataid?
Teljesítmény, tekercselés, áramfelvétel, melegedés?



Novill

Az újra tekercselt gépeknél a tapasztalatom szerint kb 60%-ban újra kellett tekercselni, annak ellenére, hogy hõkioldó az adat tábla szerinti névlegesre áramerõsségére volt állítva. Általában nem jellemzõ a gyakorlatban  az áramerõsség mérés, a motor adat tábláján lévõ adatokkal dolgozunk. Csak akkor van mérés, ha valami probléma merül fel.

JUVILL


Ez elég szomorú tapasztalat, biztos, hogy helytálló.
Láttam tekercselõ mûhelyt, több tekercselést végignéztem.
Méreteznek. Tekercselõ vezetékátmérõ, menetszám, lakkozás, kiégetés...
Próbapad, mérés...
De a gép adattábláját a mért adatokkal nem jellemzõ módosítani.

Marton

A hõkioldó müködése ugye az áram hõhatása alapján müködik. Tehát ha precízek akarunk lenni akkor figyelembe kellene venni a hõkioldó környezeti hõmérsékletét is, tehát a névleges értékhez képest korrigáltan kell beállítani. Ha a kapcsoló szekrény(ben) tartósan meleg van, névleges értékre állítva tévesen kioldhat, tehát növelt áram értékre kell állítani.

JUVILL

Idézetet írta: Marton Dátum 2012. augusztus 18., 22:24:45 DÉLUTÁN
A hõkioldó müködése ugye az áram hõhatása alapján müködik. Tehát ha precízek akarunk lenni akkor figyelembe kellene venni a hõkioldó környezeti hõmérsékletét is, tehát a névleges értékhez képest korrigáltan kell beállítani. Ha a kapcsoló szekrény(ben) tartósan meleg van, névleges értékre állítva tévesen kioldhat, tehát növelt áram értékre kell állítani.
Ez tény. Vannak azért jól szellõztetett és klimatizált szekrények, de fõleg a klimatizáltak drágák.
Amennyiben a szerelés általános, a motorvédelemre szolgáló hõkioldó például tartósan meleg szekrényben van, és a védelmet ezért nem a motor névleges áramára, hanem magasabb értékre kell beállítani, miként lehet meghatározni a helyes beállítási értéket?