ELPUMPS CP207 szivattyú pár másodperc után leveri a kismegszakítót.

Indította NiceFire, 2013. április 22., 18:50:53 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

NiceFire

Tisztelt Mester Emberek!

Van egy ELPUMPS CP207 szivattyúm egy hidrofóron. Tavalyig tökéletesen működött, de idén a motor néhány másodperc működés mután leveri a biztosítékot. Víz nincs benne, mert szárazon is kipróbáltam és nem a hőkioldó kapcsolta le, hanem már elötte a kismegszakítő lecsapott. Lehet kondenzátor hiba ? Vagy mi ? Gondolom zárlatos lehet, de nem bírom annyira szét szedni, hogy a tekercses részhez hozzáférjek.
Segítségeteket várom!
Köszönettel !!!

Marton

Idézetet írta: NiceFire Dátum 2013. április 22., 18:50:53 DÉLUTÁN
Van egy ELPUMPS CP207 szivattyúm egy hidrofóron. Tavalyig tökéletesen működött, de idén a motor néhány másodperc működés mután leveri a biztosítékot.
Ez azt jelenti, hogy öntöző szivattyú? Tehát a tél folyamán nem volt használva? A motor felpörög? "Víz nincs benne", hol, a szivattyútérben vagy a motor tekercselésnél?
Villamos mérést tudsz végezni?
Szerintem a tél folyamán lepárásodhatott a tekercselés és testzárltba került a feszültség rákapcsolás hatására. Ha Pedrollo lenne az még vizes tekerccsel is bírná.

NiceFire

Üdv Marton !

Igen öntöző szivattyú.
Tél folyamán nem volt használva.
Megy a motor kb. 5 - 10 másodpercig.
Víz a tekercselésnél nincs, a szivattyú térben a feltöltés miatt van.
Villamos mérést még soha nem végeztem, de gondolom megtanulható.A kérdésre válaszolva: nem.
Ez a bepárásodás amiről írtál megszűnhet ?
Próbáltam leszedni a burkolatot, de valami oknál fogva nem ment.

Marton

Idézetet írta: NiceFire Dátum 2013. április 23., 08:04:14 DÉLELŐTT
Megy a motor kb. 5 - 10 másodpercig.
Víz a tekercselésnél nincs, a szivattyú térben a feltöltés miatt van.
Villamos mérést még soha nem végeztem, de gondolom megtanulható.A kérdésre válaszolva: nem.
Ez a bepárásodás amiről írtál megszűnhet ?
Próbáltam leszedni a burkolatot, de valami oknál fogva nem ment.
Mi alapján mondod, hogy "víz a tekercselésnél nincs" ha nem tudod szétszedni. Le kell szedni a hátsó ventilátor házat, ventilátor lapátot a tengelyről és utánna a hátsó motor pajzsot. Ezek után az állórész is lehúzható a forgórészről úgy, hogy a szivattyút nem kell szétszedni. Ezután lehet kijelenteni, hogy nincs víz a tekercsnél. Ezek a szivattyúk szimmeringes tengelytömítésüek, egy téli üzemszünet alatt kialakulhat ott is kiszáradás, főleg ha víztelenítve is volt. A tengelyen is átszivároghat a víz a tekercs térbe.
A szivattyú aknák nagyon mostoha környezet a villamos eszkörök szempontjából. Egy tél alkalmával, mikor a kút víz áramlása, talaj "hője" nem temperálja, motor árama nem "fűti" a tekercset, lepárásodás történhet. Tavaszi bekapcsoláskor a hálózati feszültség (230V) átüti a nedves tekercslakk szigetelést.
Ha intenzíven felpörög a motor és utánna veri le a biztosítékot, kondenzátor jó lehet. Továbbra is tekercspárásodás miatti szigetelési átütés lehet az ok. De ezt méréssel lehet megállapítani. Lehet, hogy multiméteres ohm mérés ki sem mutatja, csak szigetelés mérő műszer mely több száz voltal mér.
Mindezt a helyszínen szemlézéssel, méréssel lehet kideríteni.
Ha lakkszigetelési átütés történt, megoldás az újratekercselés.

NiceFire

Köszönöm Marton!

Az általad leírtak alapján haladok tovább.

Üdv !