Egyedi vonalkódos azonosítás felülvizsgálat során

Indította Novill, 2012. szeptember 28., 20:10:19 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

Novill

Egyedi vonalkódos azonosítás felülvizsgálat során. Itt a villamos berendezések, dobozok, kábelek, stb. egyedi vonalkódos azonosításáról van szó. Találkoztatok-e a felülvizsgálat során ilyen megrendelõi igénnyel? Mit kell errõl tudni? Rendelkeztek-e ilyen vonalkód leolvasóval? Úgy látszik fejlõdés ezt az irányt is megcélozta.

nova

A vonalkódok leolvasás nagyon egyszerû egy kézi szkenner a laptophoz (jó hosszú kábellel) az usb porthoz. Egy excel táblába is viszonylag egyszerûen gyûjthetek az adatok, melyek mellé megjegyzéseket illeszthetünk. Gondolom ezzel a megoldással akarják a mért berendezések azonosítását megoldani, hiszen ezek a számok már úgyis szerepelnek az adott cégek rendszerében.
Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!

Novill

Ha ez ilyen egyszerû, akkor már csak azt kell megoldani, hogy a mûszer által mért értékeket is automatikusan hozzá lehessen rendelni  ;). Mennyi adminisztrációs munkától tudnánk meg szabadulnánk.

Gyurmaúr(fi-relé)

Tessék, itt egy olyan vonalkód, mely egy felírat nélküli GE kismegszakítón található, s mely cuccról itt a fórumon többen azt mondták, hogy potenciális tömeggyilkos vagyok, ha be merem építeni! Kérdem én, szerintetek meddig tart ez alapján mindent, értsd; MINDENT 1 perc alatt megtudni az illetõ készülékrõl, annak tulajdonságairól, miegymásról?? Ugye, ez a továbbiakban nem kérdés?!? Igenis, nagyon helyes,ha egy felülvizsgálat során a vizsgálatba vont összes készülék vonalkódja rögzítésre kerül, ugyanis amennyiben pl egy hibás RCD miatt csap agyon valakit az áram, akkor ez alapján könnyedén visszakereshetõ ki, hol, mikor, miért gyártotta, így mentesülhet az ezt jóhiszemûen beszerelõ villanyász a felelõségre vonás alól.
Íme az "illegális" GE, vagy AEG:

Könyves Kálmán

Nagy ötlet lenne a vonalkódos rendszer, létezik már vezeték nélküli barcode scanner is. A kivitelezésnél és a késöbbi szereléseknél nagy fegyelmet követelne, hogy a kódok mindig a helyükre kerüljenek, és a megvalósulási rajz mindig aktuális legyen. Ha ez rendben, már csak a müszer (pl. METREL tudja) könyvtárában kellene a felülvizsgálat elött a megfelelö rendszert létrehozni, és mehetne is a móka. Szép álom...;)

Szelei


Kérdezem:
Ha minden biztosíték oldalán van csak vonalkód és az elõlap részen semmi felirat mennyi idõ alatt készítenéd el a mérési jegyzõkönyvet?
Szerinted mennyire áttekinthetõ?
Javítást menyire segítené? (vagy hátráltatná)
És neked, megrendelõnek, üzemeltetõnek el nyernéd-e a tetszését?
Illetve te bevállalnál-e egy ilyen szerelést, javítást?

Engem alapból zavarna minden betét kivétele azért, hogy értékét, tulajdonságát megtudjam! és még fölöslegesen kéne vinnem magammal egy olyan készüléket ami mind ezt az alapvetõ információt ki olvassa számomra!
Én maradok a jó-minõségû és hagyományosan jelölt, feliratozott megbízható készülékeknél! ;D

Könyves Kálmán

A készülékek adatait csak egyszer kell a rajzon feltünteni, plusz csere esetén javítani. A vonalkódot én is csak a szokásos feliratozás mellett, plusz információként tudnám elfogadni, és olyan helyen, hogy a szerelvényt ne kelljen a leolvasáshoz kibontani. Eszközként egy androidos mobil is megfelel. Ha többeket érdekelne, szerintem a megfelelö szoftvert se lenne bonyolult egy hozzáértönek összehozni. Kockásfüzet nem rossz, de lovaskocsival sem járnak sokan, mióta az autó elérhetö;)
Mennyi gépeléstöl szabadulnánk meg, ha ez egyböl menne a táblázatba, esetleg jegyzökönyvbe?

Szelei

Sajnos engem a jelenlegi megoldás frusztrál ami a képen is látható! Ez rossz irány nem átgondolt. :'(

A lovaskocsinál is csak a lovat cseréltük a kocsi maradt! ;D

Sajnos sokszor találkozok olyan szekrénnyel, elosztóval aminek rajza elkallódott, megrongálódott. Itt minden kezdõdik elölrõl.

Novill

A téma felvetése onnan indult, hogy az egyik ügyfél árajánlatához ez feltétel volt. Vagyis vonalkódos adat rögzítés mindenhol, hõkamerás vizsgálatok,stb  érintésvédelmi és tûzvédelmi felülvizsgálatnál. Aminek gondolom kevés vállalkozás tud megfelelni.
De egyébként szerintem vannak már olyan jó villamos szakemberek és informatikusok akik megtudnák oldani ezt az egészet nálunk. Csak az a probléma a használatos jó mûszereket nem a magyarok gyártják. Ennél fogva nem ismerik a magyar villamos biztonságtechnikai felülvizsgálati minösitõ iratok tartalmi és formai elemeit. Ha a mûszereket gyártó cégek ismernék ezen igényeket, technikailag biztosan meglehetne oldani, ezen adatok rögzítését. De lehet, hogy a távlati jövõben ez már nem lesz gond.

Szelei

Sajnos szerintem a vonalkód jelen pillanatban csak annyi adatot tartalmaz ami az eladáshoz szükséges.
Bitósító (kismegszakító)esetén:
Gyártó
Értéke 1-120
"A-B-C-D"
6-12 KA zárlati szilárdsága.
Azt hogy melyik mûszakban és ki ellenõrizte, gyártás ideje már nem kerül rögzítésre.
Tehát azonos teljesítményû és jellemzõjû betétek vonalkódjai megegyeznek. Csak rajzjellel lehet meg különböztetni. Amit a vonalkód mellet fel kell külön tüntetni.

Értelmét ezért nem látom.  :'(