• Motorindítás... 5 2
Jelenleg:  

Szerző Téma: Motorindítás...  (Megtekintve 20217 alkalommal)

Nem elérhető 980POWER

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 367
  • Hírnév erő: 4
  • 980POWER nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #120 Dátum: 2016. Május 16., 19:43:02 pm »
Hogy a 230 voltos vezérlőárammal működtetett gépeknél legyen hová bekötni a nulla vezetőt. Én mindig 5 pólusút használok, mert tapasztalat, hogy előbb utóbb a 4 nem elég és akkor szokott jönni, hogy a földelésre kötik.

Felhasználók, akik megköszönték:


Elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 447
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #121 Dátum: 2016. Május 16., 21:00:37 pm »
A műhelyben ahol a motor van aminek a bekötéséről kérdeztem hat darab háromfázisú varrógép van és mindegyik 16A-es dugaszról működik mindegyik öt eres kábellel van táplálva.Az elosztó táblától külön null és földelés van hozva minden konnektorhoz de akkor betáplálhatták volna négy eres kábellel is kevesebbe került volna.
                                                       Kösz a segitséget

Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 543
  • Hírnév erő: 6
  • Simon Endre talán lesz valaki.Simon Endre talán lesz valaki.
Re:Motorindítás...
« Válasz #122 Dátum: 2016. Május 16., 21:03:16 pm »
Esetleg itt is szükség lehet a nullára (is.)

Üzenet összefûzve: 2016. Május 16., 21:06:08 pm
Szia faxi a varrógépeken van világítás ?

Elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 447
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #123 Dátum: 2016. Május 16., 21:50:34 pm »
Nincs  a világítást a gépek feletti 2x36W-os neon biztosítja.

Üzenet összefûzve: 2016. Május 17., 20:56:37 pm
Jó estét
             Ma egy újabb gond? Egy varrógép motort ami háromfázisos át kellene kötni monofázisra. Jobban mondva kettőt az adatok: y/delta 220/380  2,08/1,2A
                                       0,4kW  2860u/min
A másik motor     y/delta 220/380    2,75/1,59A
                                     0,6kW    2875u/min
Csillagból átkötöttem deltába és rákötöttem az elsőre mint Gyula írta egy  30mikros kondit nem indult csak zug majd 25-20-15-10 de sehogy nem bírom elindítani egyik motort sem. Feltettem egy pár képet de ez nem nagyon segít. Jól jönne a segítség a jó tanács. Az utolsó kép az ugy nézem orosz kondenzátorok 5darab és azt látom,hogy 4 mikrofarados ez pedig egy olyan várógép amelyik működik. 

Nem elérhető hurvinyek

  • Új tag
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Hírnév erő: 1
  • hurvinyek nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #124 Dátum: 2017. Október 08., 12:10:34 pm »
Sziasztzok!Van egy egy FVIII-64-es háztáji termény darálóm(kb30 éves) ami a következőt produkálta.kapcsoló 1-es állás majd zöldgomb semmi megnyom mégkétszer beindul majd leáll.következő próbálkozás ugyan ez.Szétszed mindent jónak látok(ellen állásos mérés alapján nem érzékeltem szakadást a tekercsekben).bimetális hő kapcsolót nem láttam sehol sem condenzátort.tehát az nincs rajta.Hol lehet a probléma.Neten már nem találtam sem ilyen típúsú kapcsolót sem nyomó gombot.Ezeket szeretném kiváltani egyetlen kapcsolóval ha lehet.Vagy milyen megoldás lehetséges.

Nem elérhető nyaki

  • Régi motoros
  • *****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 1.443
  • Hírnév erő: 16
  • nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.
  • Nem: Férfi
  • Az élet nem is bonyolult, csak azzá teszik!!!
    • Skype - elektrolicht
Re:Motorindítás...
« Válasz #125 Dátum: 2017. Október 08., 14:47:53 pm »
Üdv!
Konkrétan nem ismerem az ebben található motort, de ha valóban nincs sehol kondenzátor, akkor nagy valószínűséggel csúszógyűrűs motor van benne, amit indító ellenállással lehet indítani.
Ebben az esetben célszerűen indítórelét és/vagy klixont (bimetallt) is használhatnak a tartós indítóáramok kivédése és a felhasználói hibák végett.
Innen nézve tehát vagy az indító ellenállás nyúlt meg nagy mértékben vagy a bimetall gyengült el vagy valóban zárlatos a tekercselés és az indító relé kapcsol ki. ...műszeres vizsgálatokból sok minden kiderülhet.
Ha valóban ilyen motor van benne, akkor a kondenzátoros indításra való átalakítást el lehet felejteni.

Elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 447
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #126 Dátum: 2017. Október 15., 13:22:53 pm »
Jó napot
                  Nem régen kérdeztem már erről a képen látható asztali körfűrészről de aztán mivel enyhén égett tekercs szagot éreztem elvittem a tekercselőhöz az viszont azt mondja,hogy nincs semmi gond a tekercsekkel. Vissza szereltem de akkor sem vette fel a fordulatot 8,6-Ampert mértem a betáp kábelen. A kapcsolót kikerülve bekötöttem akkor már csak 5,4-Amper volt az áramfelvétel de egy idő után a motor enyhén meleg volt és a kondenzátor néha olyan hangot ad ki mint amikor kisütünk egy feltöltött kondenzátort.
A kapcsolót nem ismerem még ilyennel nem találkoztam a fenekén van egy nyomógomb nem tudom a kapcsoló lehet-e a beteg esetleg egy GANZ kapcsolóval lehet-e helyettesíteni.    Jól jönne egy kis segítség . KÖSZÖNÖM

Elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 447
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #127 Dátum: 2017. Október 18., 21:25:11 pm »
Leszereltem a kapcsolóról a fém részt de nem tudtam megnézni mi van benne mert semmi csavar nem lehet szétszedni esetleg vágóval szétvágni .Bekötöttem a kapcsolót csak úgy simán a fémes rész a kettő darab vékony vezetékkel ki maradt. A motor így is  működik és sok idő múlva melegedik viszont a kondi időnként egyet kattan mintha sülne ki ,mi lehet a szerepe annak a fémes résznek?

Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 543
  • Hírnév erő: 6
  • Simon Endre talán lesz valaki.Simon Endre talán lesz valaki.
Re:Motorindítás...
« Válasz #128 Dátum: Ma - 03:33:54 »
Ez egy 220 voltos motor és az üzemi kondenzátora is kb. erre a feszültségre méretezett. A motor adattábláján (abszurd) 3000/perc fordulatszám van feltüntetve és ennél a fordulatszámnál már a  kondenzátornál a  soros rezonancia közeli állapot áll fenn terheletlen állapotban, ekkor a kondenzátoron a feszültség jócskán meghaladja türéshatárt és időnként átüt, viszont nem hal bele ha az metálpapír (MP) kondenzátor csak kiég egy darabja. Nem tisztáztad a két "vékony vezeték" hova van bekötve és ha az netán mágnestekercs mikor van feszültség alatt. Lehet hogy ez egy bíztonsági kapcsoló és tápfeszültség kimaradása és visszatérte esetén megakadályozza az újraindulást. A feltételezett tekercs és a kapcsoló mechanika esetleges  összműködésére nem utaltál, előfordulhat hogy csak védelem esetén húz be a tekercs  majd ebben az állapotban marad és a gombal állítható vissza kikapcsolt alaphelyzetben. Ha kondin üzem közben (terheletlenül) esetleg 100 voltal is nagyobbat mérsz a névleges feszültségénél, cserél ki egy magasabb értéküre, ha a kondi MP akkor a cseredarab is az legyen.

Elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 447
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #129 Dátum: Ma - 20:04:18 »
A két vékony vezeték a kapcsoló U-V pontjára van kötve ,megpróbáltam meg szakítottam a tápfeszültséget és ha vissza kapcsoltam a motor újra indult. Semmi mechanikai köze nincs a  kapcsolónak és a  feltételezett tekercsnek.

Üzenet összefûzve: Ma - 20:08:12
Sajnos a kondenzátor le van festve semmi adat nem látszik rajta mivel tudnám kimérni a kondi pontos értékét.