• Motorindítás... 5 2
Jelenleg:  

Szerző Téma: Motorindítás...  (Megtekintve 22110 alkalommal)

Nem elérhető czapi

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 534
  • Hírnév erő: 7
  • czapi talán lesz valaki.czapi talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
    • ElektroNord Kft. weboldala
Re:Motorindítás...
« Válasz #15 Dátum: 2013. Október 15., 06:39:20 am »
       Jó estét mindenkinek.
          Még nem oldottam meg ezt motor irányváltást.
     Kaptam egy KKO-20-6008 háromfázisu irányválto kapcsolot.havalaki segitene
       egy rajzal hogy tudnám bekötni 220voltos motorhoz.
     A betápot inkább bekötöm fixen,hogy ne legyen gond a null fázis szakitása.
                                                                             kössz minden segitséget
Üdv!

A Szelei által rajzolt kapcsolás jó lesz.
Szed ki a 2-6 és 4-8 kapcsok közül a gyári áthidalást.
A 11-12 nem szükséges ennél a kapcsolásnál.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 476
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #16 Dátum: 2013. Október 23., 12:54:53 pm »

     Jó napot
                   Kaptam végre egy KKO-20-6432-es irányválto kapcsolot
           Segitene valaki egy bekötési rajzzal 220v-os kondenzátoros motorhoz
              Holnap bekellene kössem ha meg volna a rajz.
                                      Köszönöm szépen minden segitséget..

Nem elérhető czapi

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 534
  • Hírnév erő: 7
  • czapi talán lesz valaki.czapi talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
    • ElektroNord Kft. weboldala
Re:Motorindítás...
« Válasz #17 Dátum: 2013. Október 23., 13:51:05 pm »

     Jó napot
                   Kaptam végre egy KKO-20-6432-es irányválto kapcsolot
           Segitene valaki egy bekötési rajzzal 220v-os kondenzátoros motorhoz
              Holnap bekellene kössem ha meg volna a rajz.
                                      Köszönöm szépen minden segitséget..

Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 476
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #18 Dátum: 2013. Október 27., 13:52:00 pm »

     Jó napot kivánok mindenkinek
       Be kötöttem a 220v kondenzátoros motrot a meg adott rajz szerint de
        ahogy bekapcsolom azonnal leveri az biztositékot.
        Nem tudom mi lehet a gond a motor jó mert kapcsoló nélkűl mindkétirányba
          működik. A rajzonszerint ugy látom motron öt bekötési pont van
         a motorbol pedig négy szál vezeték, két-munka, két inditó tekercsvég jön.
        Nem jövök rá miért nem működik.
            Felteszek egy képet a motorrol és akapcsoloro
                                          Ha valaki tud segiteni köszönöm szépen..

Nem elérhető czapi

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 534
  • Hírnév erő: 7
  • czapi talán lesz valaki.czapi talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
    • ElektroNord Kft. weboldala
Re:Motorindítás...
« Válasz #19 Dátum: 2013. Október 27., 14:26:20 pm »
Üdv!

A rajz szerint bekötött kapcsoló 2-6 pontja közé kell kötni a munka tekercset és 14-16 pontja közé a segéd tekercset a kondenzátorral sorba kötve.

Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 476
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #20 Dátum: 2013. Október 27., 14:38:40 pm »

      Bocsánat még egy kérdés
        A rajzon amotor kapocstábláján az U1-U2 a munka tekercs két vége
                                                                                                                                                                                              a W1-W2 az inditó tekercs vég
                 mi az a V1   a V2 az nem bekötési pont
     Köszönöm a magyarázatot.

Nem elérhető czapi

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 534
  • Hírnév erő: 7
  • czapi talán lesz valaki.czapi talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
    • ElektroNord Kft. weboldala
Re:Motorindítás...
« Válasz #21 Dátum: 2013. Október 27., 14:52:19 pm »
Ez egy SMY - Egyfázisú villanymotor bekötési rajza.
Szerintem nincs bekötve sehova, csatlakozási pont ként szolgál.
Valószínű a háromfázisú kapocsdeklit használták ide is.

Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 476
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #22 Dátum: 2013. Október 27., 15:33:06 pm »
   Üdv czapi
   Ahogy nézem a fenti rajzon az egyik forgáiránynál a V1-U1 mig a másiknál a
        v1-u2 van áthidalva és abekötési rajzon is a kapcsolo 16-os lábárol
         a V1-re és a kondenzátorra megy a vezeték,miért.

Nem elérhető czapi

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 534
  • Hírnév erő: 7
  • czapi talán lesz valaki.czapi talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
    • ElektroNord Kft. weboldala
Re:Motorindítás...
« Válasz #23 Dátum: 2013. Október 27., 15:57:33 pm »
A kondenzátor kötésére szolgál, ne a levegőben keljen összekötni.

Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 476
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #24 Dátum: 2013. Október 27., 17:22:52 pm »
      Valami gond csak van a leirottak, lerajzoltak szerint van PONTOSAN bekötve
       de ahogy kapcsolom be bármely irányba megse morran a motor azonnal
       leveri a biztositékot. Most már nem tudom mit csináljak még.
                                                Ha valaki még tanácsot adna meg köszönném .

Nem elérhető czapi

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 534
  • Hírnév erő: 7
  • czapi talán lesz valaki.czapi talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
    • ElektroNord Kft. weboldala
Re:Motorindítás...
« Válasz #25 Dátum: 2013. Október 27., 17:32:08 pm »
Kössél ki minden vezetéket a kapcsolóból.
Mérd meg hogy a kapcsoló "1"-es állásába 1-4, 5-6, 9-12, 13-14 van rövidre zárva,
"2"-es állásába 1-2, 5-8, 9-10, 13-16 van rövidre zárva.

Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 476
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #26 Dátum: 2013. Október 27., 18:13:30 pm »
  Ki kötöttem minden vezetéket áthidalást csak akapcsolo van ahogy az űzletböl
  meg vettem.
                     1-es állásban1-4, 5-8,9-12, 13-16
                   
                     2-es állásban1-2, 5-6, 9-10, 13-14
     
    Itt lehet a hiba

Nem elérhető czapi

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 534
  • Hírnév erő: 7
  • czapi talán lesz valaki.czapi talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
    • ElektroNord Kft. weboldala
Re:Motorindítás...
« Válasz #27 Dátum: 2013. Október 27., 18:21:42 pm »
Javítottam a rajzot :)

Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 476
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #28 Dátum: 2013. Október 27., 18:45:15 pm »

   Holnap bekötöm ez a rajz szerint
                    Köszi a segitséget.

Üzenet összefûzve: 2013. Október 28., 17:54:44 pm
     Jó estét
    Bekötöttem a rajz szerint a motrot egyik irányba tökéletesen működik
    a másik irányba csak morrog nem indul el olyan mitha az indito tekercs
    nem működne. Azt nem értem, hogy a 14-esröl rá mentem a kondenzátorra
  a kondenzátorrol az inditotekercs egyik végére de a rajzszerint még egy vezeték
   ugyacsak a 14-esröl megy a V1-re Az mit határoz mivel a V2 szerintem a V1
   másik véga amire nincs semmi kötve..A 16-osroll mentem direkt az inditó
    tekercs másik végére
                                           Nem tudom mi lehet a gond.
             

Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 476
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #29 Dátum: 2013. Október 28., 19:28:06 pm »


    Jó estét ujbol.
                            Nagyon jo volna ha valaki betudna segiteni a forgásirány-
                       váltó kapcsolo bekötésével