• Motorindítás... 5 2
Jelenleg:  

Szerző Téma: Motorindítás...  (Megtekintve 22119 alkalommal)

Nem elérhető 980POWER

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 396
  • Hírnév erő: 5
  • 980POWER nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #120 Dátum: 2016. Május 16., 19:43:02 pm »
Hogy a 230 voltos vezérlőárammal működtetett gépeknél legyen hová bekötni a nulla vezetőt. Én mindig 5 pólusút használok, mert tapasztalat, hogy előbb utóbb a 4 nem elég és akkor szokott jönni, hogy a földelésre kötik.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 476
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #121 Dátum: 2016. Május 16., 21:00:37 pm »
A műhelyben ahol a motor van aminek a bekötéséről kérdeztem hat darab háromfázisú varrógép van és mindegyik 16A-es dugaszról működik mindegyik öt eres kábellel van táplálva.Az elosztó táblától külön null és földelés van hozva minden konnektorhoz de akkor betáplálhatták volna négy eres kábellel is kevesebbe került volna.
                                                       Kösz a segitséget

Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 579
  • Hírnév erő: 7
  • Simon Endre talán lesz valaki.Simon Endre talán lesz valaki.
Re:Motorindítás...
« Válasz #122 Dátum: 2016. Május 16., 21:03:16 pm »
Esetleg itt is szükség lehet a nullára (is.)

Üzenet összefûzve: 2016. Május 16., 21:06:08 pm
Szia faxi a varrógépeken van világítás ?

Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 476
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #123 Dátum: 2016. Május 16., 21:50:34 pm »
Nincs  a világítást a gépek feletti 2x36W-os neon biztosítja.

Üzenet összefûzve: 2016. Május 17., 20:56:37 pm
Jó estét
             Ma egy újabb gond? Egy varrógép motort ami háromfázisos át kellene kötni monofázisra. Jobban mondva kettőt az adatok: y/delta 220/380  2,08/1,2A
                                       0,4kW  2860u/min
A másik motor     y/delta 220/380    2,75/1,59A
                                     0,6kW    2875u/min
Csillagból átkötöttem deltába és rákötöttem az elsőre mint Gyula írta egy  30mikros kondit nem indult csak zug majd 25-20-15-10 de sehogy nem bírom elindítani egyik motort sem. Feltettem egy pár képet de ez nem nagyon segít. Jól jönne a segítség a jó tanács. Az utolsó kép az ugy nézem orosz kondenzátorok 5darab és azt látom,hogy 4 mikrofarados ez pedig egy olyan várógép amelyik működik. 

Nem elérhető hurvinyek

  • Új tag
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Hírnév erő: 1
  • hurvinyek nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #124 Dátum: 2017. Október 08., 12:10:34 pm »
Sziasztzok!Van egy egy FVIII-64-es háztáji termény darálóm(kb30 éves) ami a következőt produkálta.kapcsoló 1-es állás majd zöldgomb semmi megnyom mégkétszer beindul majd leáll.következő próbálkozás ugyan ez.Szétszed mindent jónak látok(ellen állásos mérés alapján nem érzékeltem szakadást a tekercsekben).bimetális hő kapcsolót nem láttam sehol sem condenzátort.tehát az nincs rajta.Hol lehet a probléma.Neten már nem találtam sem ilyen típúsú kapcsolót sem nyomó gombot.Ezeket szeretném kiváltani egyetlen kapcsolóval ha lehet.Vagy milyen megoldás lehetséges.

Nem elérhető nyaki

  • Régi motoros
  • *****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 1.481
  • Hírnév erő: 17
  • nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.
  • Nem: Férfi
  • Az élet nem is bonyolult, csak azzá teszik!!!
    • Skype - elektrolicht
Re:Motorindítás...
« Válasz #125 Dátum: 2017. Október 08., 14:47:53 pm »
Üdv!
Konkrétan nem ismerem az ebben található motort, de ha valóban nincs sehol kondenzátor, akkor nagy valószínűséggel csúszógyűrűs motor van benne, amit indító ellenállással lehet indítani.
Ebben az esetben célszerűen indítórelét és/vagy klixont (bimetallt) is használhatnak a tartós indítóáramok kivédése és a felhasználói hibák végett.
Innen nézve tehát vagy az indító ellenállás nyúlt meg nagy mértékben vagy a bimetall gyengült el vagy valóban zárlatos a tekercselés és az indító relé kapcsol ki. ...műszeres vizsgálatokból sok minden kiderülhet.
Ha valóban ilyen motor van benne, akkor a kondenzátoros indításra való átalakítást el lehet felejteni.

Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 476
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #126 Dátum: 2017. Október 15., 13:22:53 pm »
Jó napot
                  Nem régen kérdeztem már erről a képen látható asztali körfűrészről de aztán mivel enyhén égett tekercs szagot éreztem elvittem a tekercselőhöz az viszont azt mondja,hogy nincs semmi gond a tekercsekkel. Vissza szereltem de akkor sem vette fel a fordulatot 8,6-Ampert mértem a betáp kábelen. A kapcsolót kikerülve bekötöttem akkor már csak 5,4-Amper volt az áramfelvétel de egy idő után a motor enyhén meleg volt és a kondenzátor néha olyan hangot ad ki mint amikor kisütünk egy feltöltött kondenzátort.
A kapcsolót nem ismerem még ilyennel nem találkoztam a fenekén van egy nyomógomb nem tudom a kapcsoló lehet-e a beteg esetleg egy GANZ kapcsolóval lehet-e helyettesíteni.    Jól jönne egy kis segítség . KÖSZÖNÖM

Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 476
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #127 Dátum: 2017. Október 18., 21:25:11 pm »
Leszereltem a kapcsolóról a fém részt de nem tudtam megnézni mi van benne mert semmi csavar nem lehet szétszedni esetleg vágóval szétvágni .Bekötöttem a kapcsolót csak úgy simán a fémes rész a kettő darab vékony vezetékkel ki maradt. A motor így is  működik és sok idő múlva melegedik viszont a kondi időnként egyet kattan mintha sülne ki ,mi lehet a szerepe annak a fémes résznek?

Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 579
  • Hírnév erő: 7
  • Simon Endre talán lesz valaki.Simon Endre talán lesz valaki.
Re:Motorindítás...
« Válasz #128 Dátum: 2017. Október 20., 03:33:54 am »
Ez egy 220 voltos motor és az üzemi kondenzátora is kb. erre a feszültségre méretezett. A motor adattábláján (abszurd) 3000/perc fordulatszám van feltüntetve és ennél a fordulatszámnál már a  kondenzátornál a  soros rezonancia közeli állapot áll fenn terheletlen állapotban, ekkor a kondenzátoron a feszültség jócskán meghaladja türéshatárt és időnként átüt, viszont nem hal bele ha az metálpapír (MP) kondenzátor csak kiég egy darabja. Nem tisztáztad a két "vékony vezeték" hova van bekötve és ha az netán mágnestekercs mikor van feszültség alatt. Lehet hogy ez egy bíztonsági kapcsoló és tápfeszültség kimaradása és visszatérte esetén megakadályozza az újraindulást. A feltételezett tekercs és a kapcsoló mechanika esetleges  összműködésére nem utaltál, előfordulhat hogy csak védelem esetén húz be a tekercs  majd ebben az állapotban marad és a gombal állítható vissza kikapcsolt alaphelyzetben. Ha kondin üzem közben (terheletlenül) esetleg 100 voltal is nagyobbat mérsz a névleges feszültségénél, cserél ki egy magasabb értéküre, ha a kondi MP akkor a cseredarab is az legyen.

Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 476
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #129 Dátum: 2017. Október 20., 20:04:18 pm »
A két vékony vezeték a kapcsoló U-V pontjára van kötve ,megpróbáltam meg szakítottam a tápfeszültséget és ha vissza kapcsoltam a motor újra indult. Semmi mechanikai köze nincs a  kapcsolónak és a  feltételezett tekercsnek.

Üzenet összefûzve: 2017. Október 20., 20:08:12 pm
Sajnos a kondenzátor le van festve semmi adat nem látszik rajta mivel tudnám kimérni a kondi pontos értékét.

Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 579
  • Hírnév erő: 7
  • Simon Endre talán lesz valaki.Simon Endre talán lesz valaki.
Re:Motorindítás...
« Válasz #130 Dátum: 2017. Október 21., 02:44:23 am »
Kapcitásmérő műszerrel vagy váltóáramú áramméréssel ahol 230 voltnál kb 72. mA áram folyik mikrofarádonként

Nem elérhető sivito

  • Új tag
  • *
  • Hozzászólások: 13
  • Hírnév erő: 0
  • sivito árnyékban rejtőzködik.
  • Nem: Férfi
Re:Motorindítás...
« Válasz #131 Dátum: 2017. Október 21., 12:26:08 pm »
Az egyfázisú motorok egy része nem üzemi kondenzátoros. legegyszerűbben arról felismerhető, hogy egy + nyomogomb is van a kapcsoló közelében az indításhoz.
Másik nem üzemi kondenzátoros  még az indító relés megoldás.

 Ezen motorok esetén a kondenzátor fix felkötése a segédfázisra a kondenzátor és a segéd tekercs túlterhelését okozza

   ennek egyik jele a motor túlmelegedése,
    az üzemi fordulat el nem érése (egy adott fordulattól terhelésként viselkedik
                                                                      -- gyengíti a főfázis mágneses terét--)   
    a kondenzátor is túlterhelődik (nem a folyamatos áramra van kialakítva)
          az első insítás esetén egy darabig elviseli, majd elkezd tönkre menni (ami egy hosszabb folyamat is lehet)

    amennyiben a készülék hosszabb ideig nem üzemelt, és párás környezetben is volt, elképzelhető  a csapágy tönkremenetele, ami

 álló állapotban nem igazán érzékelhető, de fordulaton olyan terhelést okozhat, hogy nem tudja elérni az üzemi fordulatot a motor és
  a túlterhelt motorkra jellemzően erősen melegszik.

  gondolom álló állapotban a motort kézzel megforgatva semilyen akadást  hangot vagy súrlódást nem tapasztalsz.

a nyomógom áthidalásával, vagy kihagyásával az indítókondenzátoros mód a fix üzemi kondenzátorossá lett.

 helyesen (az 1970 években elterjedt terménydarálók is ilyenek voltak egy kapcsoló "be-ki-be-ki" és egy zöld nyomógomb) talán található még
      használati utasítás ami az alábbiakat írjí le
 
indítása ezen motoroknak a (1) nyomógomb benyomása, ezután a (2) kapcsoló bekapcsolása, és amint a motor felpörög és már nem növeli a fordulatát (nem éri még el
 a normált), a (3) nyomógomb felengedése (a kondenzátorés segédfázis kikapcsolása) a motor már az üzemi fordulatszámra pörög fel.
 
 egyébb csapágy vagy túlterhelés miatt még előfordulhat, hogy nem indul.

 tehát egy nyomógomb és egy be-ki kapcsoló a minimális szükséglete az indításnak

  leállítás egíszerűen csak a kapcsoló kikapcsolása

Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 579
  • Hírnév erő: 7
  • Simon Endre talán lesz valaki.Simon Endre talán lesz valaki.
Re:Motorindítás...
« Válasz #132 Dátum: 2017. Október 21., 14:35:56 pm »
Faxinak;
 A tekercs, (ha egyáltalán az) lehet soros LC fázistoló része is oda nagyon kis kondi elég de nagyon hatásos indítási mód, ott bizony a kondi nagyon a határon üzemel ilyen összeállításban mértem rajta 700(!) voltot is és természetesen durrogott is.

sivitó nak;
 A terménydarálók történelmét ismerem, volt ezekben kapcsoló nélküli csak nyomógombos változat VS és SÁV relével és betekercselt indító ellenállással (sárgaréz  huzallal) és villásdugós leállítással. Az indító kondis változat már modernebb kivitel ebben van gombtalanított változat indító áramrelével és van kondi helyett manganinos kerámia testes előtét ellenálással, indításakor füstölt benne a por. Tekintettel a magas fordulatszámra az indítás jellemzően felügyelettel ésszerű, viszont az áramkimaradás a nyitott rekesztő miatt sok leégés okozója, mert ráindit a beszorult forgórészre. A termikus védelem ezekben nem járatos a önvisszaállóhoz relé (mágneskapcsoló) is kellene a reteszelődő meg még egy kezelőszerv és ilyet nem építenek bele (a vidékieknek?) mert előbb-utóbb ki leszen iktatva. Találkoztam  "buhera" kapcsolással abban a gyárilag  beépített VS relét legyengített rugózattal a segédtekercs generált feszültsége tartotta behúzva és áramkimaradásra, beszorulásra azonnal leállt, viszont elég sokat kellet várni a teljes felpörgésíg, mert a segédtekercsen a 150-160 volt létrejöttéhez 5-10 mp is kellett. Ezt természetesen nem szüntettem meg mert nagyon praktikusnak találtam csak rendbeszedtem a barkács szerelést, egyébként csak egy (hideg) forrasztás volt leesve a reléről.

Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 476
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #133 Dátum: 2017. Október 21., 19:22:48 pm »
Így néz ki szétszedve a kapcsoló egy monofázisos kapcsoló meg egy nem tudom micsoda amiből kettö darab vezeték jön ki.Ezek nélkül a motor direkt bekötve szépen felpereg és működik 5.8Amperrel de négy-öt perc után elég erősen felmelegedik de az amper nem változik mikor már szinte forró a motor akkor sem,ha pedig vissza kötöm a kapcsolót meg a másikat akkor a motornak nincs meg a fordulta. jelzem mikor rendesen megy a kapcsoló nélkül nagyon nagy a fordulat.

Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 476
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #134 Dátum: 2017. Október 22., 21:41:20 pm »
Semmi olyan csavar nincs,hogy szétszedjem holnap szétfogom barmolni valamiképp meg kell nézzem mi van benne.