• Motorindítás... 5 2
Jelenleg:  

Szerző Téma: Motorindítás...  (Megtekintve 22118 alkalommal)

Nem elérhető savairTopic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 50
  • Hírnév erő: 1
  • savair nincsen befolyása.
  • Nem: Férfi
Motorindítás...
« Dátum: 2012. Július 25., 21:05:32 pm »
Helló  Urak!

Adott egy  3  fázisú  2,5 KW-os  Y motor.
1 fázisról szeretném üzemeltetni üzemi kondi  segítségével a bekötéssel nincs  gond,  csak a kondi értékével  tudnátok  írni valami jó  módszert  vagy  képletet amivel ki tudom számolni..
Ugye  jól  tudom  hogy  1  fázisról  üzemeltetve  deltába  is  köthetem a motort  mert  csak 230-folyik  a tekercseken??!!

Nem elérhető Marton

  • Villanyász
  • ****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 549
  • Hírnév erő: 7
  • Marton talán lesz valaki.Marton talán lesz valaki.
Re:Motorindítás...
« Válasz #1 Dátum: 2012. Július 25., 22:51:21 pm »
Igen, 3fázisú Y/D 400/230V-os motort egyfázis 230V-ról használva deltába kell kötni mert ekkor kapja meg a tekercs a névleges feszültségét. A kondi értékét én próbálgatással, amper méréssel választanám ki. Akkor jó a kondi értéke ha a tekercsnek megfelelõ névleges áramot kapjuk.  Létezik egy irányadó érték is , én most ezt nem tudom fejbõl. Van errõl egy másik fórum is, ott is sokat írnak e témáról: http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_1449_from.html

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető kisPisti

  • Új tag
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • Hírnév erő: 1
  • kisPisti nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #2 Dátum: 2013. Augusztus 31., 16:55:38 pm »
Sziasztok,

Azt szeretném megtudni mi történhet a 3 fázisú motorral, ha 1 fázis hiányzik. Leéghet? Rossz irányba indul ? Elindul egyáltalán ?

Köszi

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Vas_Laci

  • Új tag
  • *
  • Hozzászólások: 11
  • Hírnév erő: 1
  • Vas_Laci nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #3 Dátum: 2013. Augusztus 31., 18:33:05 pm »
kisPisti!
elindulni csak segítséggel tud elindulni bármelyik irányba viszont nagyon gyorsan leég a motor így
Viszont létezik motorvédő kapcsolás amivel a motor leégése elkerülhető viszont tudomásom szerint így is segítség kell a motor indításához.

de a nagyobb tudású társak hátha pontosabbat tudnak nálam :)

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Villanyreszelő

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 457
  • Hírnév erő: 6
  • Villanyreszelő talán lesz valaki.Villanyreszelő talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
Re:Motorindítás...
« Válasz #4 Dátum: 2013. Augusztus 31., 21:12:23 pm »
Steimetz kapcsolás:

70uF/kW=230V
22uF/kW=400V

2kW-ig!

jobbraforgatás:U1,V1 közé kondi,és rá az L,és N
Ballraforgatás:V1,W1 közé kondi,U1,V1 betáp
Ezek deltába vannak kötve.

Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 476
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #5 Dátum: 2013. Szeptember 07., 18:48:40 pm »
Jó estét!

Adott 220V- 3000rot/min
          1.8kW-- 10.2 A
          C-46 mikrofarrad motor
A mérőműszer 200as skáláján egyik tekercs ellenállása 1.5 ohm, a másik tekercs ellenállása 2.8 ohm. Melyik az indító tekercs és melyik a munkatekercs ??

Köszönöm a segítséget.

Nem elérhető nyaki

  • Régi motoros
  • *****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 1.481
  • Hírnév erő: 17
  • nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.nyaki hamarosan megbecsült személy lesz.
  • Nem: Férfi
  • Az élet nem is bonyolult, csak azzá teszik!!!
    • Skype - elektrolicht
Re:Motorindítás...
« Válasz #6 Dátum: 2013. Szeptember 07., 19:27:49 pm »
Üdv!
A kisebbik a munkatekercs a nagyobbik pedig értelemszerű.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 476
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #7 Dátum: 2013. Október 08., 18:30:34 pm »
Jó estét!

Ez a tipusú Ganz KK0-20-6006-OS kapcsolót adták az üzletben egy 220V 2.2 kW motor irányváltásához. Tudna valaki segíteni, hogy hogyan kössem be, akár egy rajzzal.

Itt a link és a rajz is  : http://shop.villamossagidiszkont.hu/ganz-kk-kzikapcsolok/6200-ganz-kko-20-6006-atkapcsolo-1-0-2.html

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető recens

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 177
  • Hírnév erő: 2
  • recens nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #8 Dátum: 2013. Október 08., 20:15:28 pm »
Hali

Esetleg nem lehet kicseréltetni 6008-ra az irányváltó.

Nézz utána 4 oldal Motorkapcsolók

http://www.ganzkk.hu/magyar/kezi.pdf

Nem elérhető Szelei

  • Villanyász
  • ****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 591
  • Hírnév erő: 8
  • Szelei talán lesz valaki.Szelei talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
  • Villanyszerelõ
    • Skype - szelei.istvan1
Re:Motorindítás...
« Válasz #9 Dátum: 2013. Október 08., 21:24:53 pm »
6006 egy érintkezővel többet használ ezért alkalmasabb az átalakított üzemre de erre is ráférne egy kis módosítás ami szakszerűvé tenné.

Próbáltam egy gyors rajzot összedobni ha valakinek van jobb ötlete én is várom.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető czapi

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 534
  • Hírnév erő: 7
  • czapi talán lesz valaki.czapi talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
    • ElektroNord Kft. weboldala
Re:Motorindítás...
« Válasz #10 Dátum: 2013. Október 08., 22:41:51 pm »
Üdv!

Én négy érintkezőst használnék a leválasztás miatt
Ganz KK0-20-6044

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 476
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #11 Dátum: 2013. Október 12., 18:11:34 pm »

    Jó estét
        Az elárúsitó kűldött a KKO-20-6006-os helyett egy KKO-20-6005-öst de
       szerintem ez sem megfelelö
                 Mit szoltok hozza
                                                        Köszönök minden segitséget
                           

Nem elérhető czapi

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 534
  • Hírnév erő: 7
  • czapi talán lesz valaki.czapi talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
    • ElektroNord Kft. weboldala
Re:Motorindítás...
« Válasz #12 Dátum: 2013. Október 12., 19:20:56 pm »

    Jó estét
        Az elárúsitó kűldött a KKO-20-6006-os helyett egy KKO-20-6005-öst de
       szerintem ez sem megfelelö
                 Mit szoltok hozza
                                                        Köszönök minden segitséget
                           
Üdv!

Szerintem sem jó erre a feladatra a 6005-ös.

A minimum kapcsolás 3 váltó érintkezőt használ(6006), ahogy Szelei Kolléga le is rajzolta.
Fix bekötéshez ez jó, mert tudjuk hogy a nulla van kint állandóan a motoron.

Én azért rajzoltam 4 váltó érintkezős megoldást(6044), hogy teljes legyen a leválasztás.

A két váltó érintkező használata ezeknél csak rosszabb lehet.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Marton

  • Villanyász
  • ****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 549
  • Hírnév erő: 7
  • Marton talán lesz valaki.Marton talán lesz valaki.
Re:Motorindítás...
« Válasz #13 Dátum: 2013. Október 12., 21:01:53 pm »
faxelektro!
A Ganz KK 6005-ös kapcsolója csak két pólust kapcsol (vált át). Tehát szerintem sem jó ide. Ha dugvillás csatlakozású a berendezés akkor  úgy korrekt, hogy a nullát is szakítsuk meg. Ezt megoldhatjuk pl. a Ganz KK 6432 típussal mely 4 pólusú átkapcsoló. Vagy a Tracon kínálatában lévő TKM 20/N típussal is http://shop.traconelectric.com/product/TKM-20N.

Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 476
  • Hírnév erő: 5
  • faxelektro nincsen befolyása.
Re:Motorindítás...
« Válasz #14 Dátum: 2013. Október 14., 19:04:37 pm »
       Jó estét mindenkinek.
          Még nem oldottam meg ezt motor irányváltást.
     Kaptam egy KKO-20-6008 háromfázisu irányválto kapcsolot.havalaki segitene
       egy rajzal hogy tudnám bekötni 220voltos motorhoz.
     A betápot inkább bekötöm fixen,hogy ne legyen gond a null fázis szakitása.
                                                                             kössz minden segitséget