• vezérlés 5 1
Jelenleg:  

Szerző Téma: vezérlés  (Megtekintve 513 alkalommal)

Nem elérhető zotya82Topic starter

  • Új tag
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Hírnév erő: 1
  • zotya82 nincsen befolyása.
vezérlés
« Dátum: 2017. Július 02., 15:22:25 pm »
adott egy hidraulika motor 3 fázisú, nyomáskapcsolóval, plc kijelzéssel.A motor forró mint az állat ki lett iktatva ugy hogy a mágneskapcsolója ki van támasztva/behuzva/mert egyébként visszajelez a plc mint hiba és nem indul el a gépezet mivel nem engedi törölni a hibát.Viszont én épületvillamossági szerelő lennék és azt kérték hogy oldjam meg azt ki be lehessen kapcsolni a hidraulika motort és legyen rövidre zárva a nyomáskapcsoló/plc figyelés/de a nyomáskapcsoló akkor is működjön ha kikapcsolva van a hidraulika motor és a plc se jelezzen hibát.Mindezt egy kapcsolóval oldjam meg és még rajzot is kell készítenem mert ezt 3 gépen is meg kell csinálni.Fogalmam sincs mihez kezdjek kérem segítségeteket.Amugy ez egy cnc üzem lenne.Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üzenet összefûzve: 2017. Július 02., 20:50:05 pm
a megoldás megvan /remélem/
a mágneskapcsoló 13 és 14 es érintkezőit ami alap esetben nyitott áthidalom egy kapcsolóval ugyanis ez vezérli a motort/hidraulika szivattyú/.Igy elérem hogy kikapcsolt állapotban is azt hidje a plc hogy be van kapcsolva és ezáltal a nyomáskapcsoló is megfelelően működik és van nyomásfigyelés.Motor kikapcsolva amig lehül, kapcsoló vagy nyomógomb benyomva és mehet tovább a termelés a forgácsoló gépen.

Nem elérhető feripapa1

  • Új tag
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Hírnév erő: 1
  • feripapa1 nincsen befolyása.
Re:vezérlés
« Válasz #1 Dátum: 2017. Július 04., 07:24:19 am »
.... A motor forró mint az állat ....

zotya, miért nem a hibát keresed meg? Írod, forró, mint állat! Avval, hogy megkerülsz egy vezérlési állapotot a hiba még nem fog megszűnni. Az általad leírtak szerint a motor nagyon melegszik. Ha a rendszerben van egy laza kötés, netán a motor tekercsei menetzárlatosak, ..., a plc becsapásával még le fog égni a motor. Én a helyedben inkább a hiba okát keresném meg!

Nem elérhető LHunti

  • Új tag
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Hírnév erő: 1
  • LHunti nincsen befolyása.
Re:vezérlés
« Válasz #2 Dátum: 2017. Július 04., 19:30:09 pm »
Tekercsek ellenállását nézted? Motorvédő/hőkioldó van egyáltalán a motor előtt?

Nem elérhető S/K

  • Aktív tag
  • **
  • Hozzászólások: 47
  • Hírnév erő: 1
  • S/K nincsen befolyása.
  • Nem: Férfi
Re:vezérlés
« Válasz #3 Dátum: 2017. Július 07., 14:40:44 pm »
...motoron szig.ellenállás mérés már valamit mutatna.
 De először is megnézném megkapja-e a három fázist? (nem multiméterrel.) És kikötött motornál!
Mágneskapcsoló összes érintkezője átad-e? stb.

Nem elérhető Szelei

  • Villanyász
  • ****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 591
  • Hírnév erő: 8
  • Szelei talán lesz valaki.Szelei talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
  • Villanyszerelõ
    • Skype - szelei.istvan1
Re:vezérlés
« Válasz #4 Dátum: 2017. Július 07., 20:03:27 pm »
Nem ártana lakatfogóval rá mérni terhelés közben nem túlterhelt-e a motor. Ennek akár egy el dugult olajszűrő, rosszul beállított nyomás korlátozó, beragadt olaj szelep is lehet oka. De akár sűrűbb olaj is okozhat ilyen túlterhelést. Átkötést csak nagyon indokolt esetben és csak próba idejére szabad végezni! A gép tönkre tételé is okozhatja a hasonló "szerelés"! Ha nem vagy járatos hidraulikában inkább kérj segítséget a közvetlen közeledből. Még akár a szivattyú is meghibásodásának is lehet előjele (csapágyai mentek tönkre) vagy maga a motor csapágya kezd szét hullani. Remélem ezzel is tudtam segíteni.

Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 542
  • Hírnév erő: 6
  • Simon Endre talán lesz valaki.Simon Endre talán lesz valaki.
Re:vezérlés
« Válasz #5 Dátum: 2017. Július 07., 23:29:05 pm »
Ha ez egy tipusgép akkor alapból rossz. Ha a PLC kapcsolat azt ellenőrzi, hogy a munkanyonás mint szolgáltatás rendelkezésre áll de nem folytonos feltétele a gép használatának, lásd pihenhet, (hűtőzhet) akkor a felügyelet nem jól van felépítve. A nyomásszabályozott mellékutas hyidraulika blokk gépek forgatott és nyomott olajköre 80% körüli folyamatos terheléssel mőködnek naná hogy melegszik a motor (meg az olaj is) szakaszos üzemű munkahengeres gépeknék a "szolgáltató" gerincen csak addíg van nyomás amig szükség van rá, ezeknél a kézi vagy elekromos főszelep alaphelyzetben összeköti a szivattyú szívó és nyomó oldalát és gyakorlatilag nincs motorterhelés. A munkahengerek két oldala természetesen zárva van hogy a helyzete ne változzon esetleg a gravitációs visszatérés számára van külön szelep vagy szelephelyzet. Ha szakaszosan vagy ciklikusan  van használva a hidraulika a nyomás meglétét csak ekkor kell figyelni és természetesen tehermentes alaphelyzetet kell bíztosítani.

Címkék:
 

Hasonló Témák

  Téma / Indította Válaszok Utolsó üzenet:
8 Válaszok
4832 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2015. Április 14., 13:21:22 pm
írta Szirty
0 Válaszok
1785 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2013. Június 25., 21:24:49 pm
írta ptrkrd
0 Válaszok
1044 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2013. Szeptember 17., 15:02:57 pm
írta nova
20 Válaszok
4577 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2013. November 24., 09:22:30 am
írta czapi
0 Válaszok
2528 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2014. Június 02., 19:15:30 pm
írta nova