• Villanymotorok alapismeretek 4 3
Jelenleg:  

Szerző Téma: Villanymotorok alapismeretek  (Megtekintve 58558 alkalommal)

Nem elérhető Marton

  • Villanyász
  • ****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 561
  • Hírnév erő: 7
  • Marton talán lesz valaki.Marton talán lesz valaki.
Re:Villanymotorok alapismeretek
« Válasz #10 Dátum: 2012. November 27., 20:32:43 pm »
1,5kW-os 1 fázisú motort, 2880fordulattal.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető petike199600Topic starter

  • Tanuló
  • Villanyász
  • *
  • Hozzászólások: 868
  • Hírnév erő: 10
  • petike199600 dolgozza magát felfelé.petike199600 dolgozza magát felfelé.petike199600 dolgozza magát felfelé.
  • Nem: Férfi
  • Villanyszerelő tanuló
Re:Villanymotorok alapismeretek
« Válasz #11 Dátum: 2012. November 30., 14:42:25 pm »
Köszönöm az ediggi válaszokat.
Lenne még egy kérédsem:
A villanymotor tengelyére hogyan van rögzítve az ékszíjtárcsa?
Csavarral vagy hogyan?
A villanymotor tengelyén van menet?


Üzenet összefûzve: 2012. November 30., 19:10:48 pm
Senki sem tudja? :'(

Nem elérhető Marton

  • Villanyász
  • ****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 561
  • Hírnév erő: 7
  • Marton talán lesz valaki.Marton talán lesz valaki.
Re:Villanymotorok alapismeretek
« Válasz #12 Dátum: 2012. November 30., 20:56:18 pm »
A villanymotor tengelyén nincs menet, legalábbis szokásos gyári kivitelben. Az ékszíjtárcsa a tengelyre fel van csúsztatva egy adott illesztéssel ("szorossággal"), olyannal hogy ne lötyögjön rajta de ne is szoruljon rá. Ennek megvan a megfelelő illesztési paramétere mely a mechanikusok tudománya. Ahhoz, hogy ez a tárcsa ne forogjon el a tengelyen, egy ékpálya van a tengelyben és a tárcsában is, ebbe illesztett éket helyezve a "kapaszkodás" stabil. Ezzel a tárcsa csak forgás átadás szempontjából van rögzítve,de a tárcsa a tengelyen forgás közben le is csúszhatna. Hogy ez ne történhessen meg, rögzíthettő egy szorító csavarral a tengelyhez, esetleg egy seeger gyürűvel is. továbbá a tengely végébe fúrt menetbe tekert csavarral mely egy nagy átmérőjü alátéttel akadályozza meg a lecsúszás ellen.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető petike199600Topic starter

  • Tanuló
  • Villanyász
  • *
  • Hozzászólások: 868
  • Hírnév erő: 10
  • petike199600 dolgozza magát felfelé.petike199600 dolgozza magát felfelé.petike199600 dolgozza magát felfelé.
  • Nem: Férfi
  • Villanyszerelő tanuló
Re:Villanymotorok alapismeretek
« Válasz #13 Dátum: 2012. December 03., 17:14:48 pm »
Akkor a villanymotor tengelyét megkell fúrni?

Nem elérhető Marton

  • Villanyász
  • ****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 561
  • Hírnév erő: 7
  • Marton talán lesz valaki.Marton talán lesz valaki.
Re:Villanymotorok alapismeretek
« Válasz #14 Dátum: 2012. December 03., 19:47:33 pm »
Mint írtam, többféle lecsúszás elleni rögzítés is szóba jöhet. Nem föltétlen kell megfúrni. Akár különösebb rögzítés nélkül is helyén maradhat, ugyanis az ékszíj feszítése is biztosíthatja az oldalra való kisodródását ha annak futása merőleges a tengely síkjára., de biztosabb ha mégis valami módon rögzítve van.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető petike199600Topic starter

  • Tanuló
  • Villanyász
  • *
  • Hozzászólások: 868
  • Hírnév erő: 10
  • petike199600 dolgozza magát felfelé.petike199600 dolgozza magát felfelé.petike199600 dolgozza magát felfelé.
  • Nem: Férfi
  • Villanyszerelő tanuló
Re:Villanymotorok alapismeretek
« Válasz #15 Dátum: 2012. December 03., 19:54:51 pm »
Köszönöm a válaszaidat.
Valaki nem tudna képet felrakni az ilyen hajtásról?

Nem elérhető Szelei

  • Villanyász
  • ****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 594
  • Hírnév erő: 8
  • Szelei talán lesz valaki.Szelei talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
  • Villanyszerelõ
    • Skype - szelei.istvan1
Re:Villanymotorok alapismeretek
« Válasz #16 Dátum: 2012. December 03., 19:59:43 pm »
Az ékszíjtárcsán túl logó részbe szorosan a tárcsa mellett fűrészlappal 2 mm széles és 1,5-2 mély hornyot készítesz és ebbe külső zégergyűrűt vásárolsz amit a tengely átmérőjét meg mérve kérsz akkor ez a lemez be süllyed az általad készített horonyba és a kilógó része megakadályozza a tárcsa elmozdulását a tengelyről. Gyorsan szerelhető, cserélhető. :)

Üzenet összefûzve: 2012. December 03., 20:10:31 pm
Sajnos nem kimondottan számodra készült de látszik az eddig említett tengelyben csavarral való rögzítés, ezeket nagy teljesítmény esetén javaslom.

Nem elérhető petike199600Topic starter

  • Tanuló
  • Villanyász
  • *
  • Hozzászólások: 868
  • Hírnév erő: 10
  • petike199600 dolgozza magát felfelé.petike199600 dolgozza magát felfelé.petike199600 dolgozza magát felfelé.
  • Nem: Férfi
  • Villanyszerelő tanuló
Re:Villanymotorok alapismeretek
« Válasz #17 Dátum: 2012. December 03., 20:15:25 pm »
Mostmár értem.
A képen ha jól látom akkor nem ez a zégegyűrűs megoldás látható.Vagy rosszul látom?
Azt a horonyot mivel lehet megcsinálni?
Köszönöm szépen!

Nem elérhető Szelei

  • Villanyász
  • ****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 594
  • Hírnév erő: 8
  • Szelei talán lesz valaki.Szelei talán lesz valaki.
  • Nem: Férfi
  • Villanyszerelõ
    • Skype - szelei.istvan1
Re:Villanymotorok alapismeretek
« Válasz #18 Dátum: 2012. December 03., 20:18:45 pm »
Olvass!!!!!!!!!!!!

Üzenet összefûzve: 2012. December 03., 20:20:48 pm
A kézi fűrészlap el kerülte a figyelmedet. Ez pont 2 mm széles vágatot készít.

Nem elérhető petike199600Topic starter

  • Tanuló
  • Villanyász
  • *
  • Hozzászólások: 868
  • Hírnév erő: 10
  • petike199600 dolgozza magát felfelé.petike199600 dolgozza magát felfelé.petike199600 dolgozza magát felfelé.
  • Nem: Férfi
  • Villanyszerelő tanuló
Re:Villanymotorok alapismeretek
« Válasz #19 Dátum: 2012. December 03., 20:24:47 pm »
 ;D Szokásomhoz híven megint elkerülte a figyelmemet.
Bocsánat és köszönöm szépen!
 ;D