Villamos tervezésről, kivitelezésről általánosságban

Indította radicsrrr, 2013. július 15., 13:01:11 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

radicsrrr

Tisztelt Fórumtagok!

Először is remélem, hogy nem probléma, hogy egy új topicot nyitottam újoncként(ha az lenne elnézésüket kérem).
Jelen pillanatban Bsc-s villamosmérnöki hallgató vagyok a Budapest Műszaki Egyetemen, ahol a szakirányú pályaválasztás után kötelező a "Szakmai gyakorlat" című tárgy teljesítése, amely a nyáron történik(6 hét "munkaidő", fizetés nélkül)  Ezen tárgy keretében egy villamos tervezői céghez kerültem, amely egy feladattal látott el. A tárgy teljesítése érdekében ezen feladatot kell elvégeznem, dokumentálnom majd tanévkezdés elején előadnom.

Feladatom egy üdülőpark(1 nagyház(étkező, gépészet, üzemi konyha, hűtőszoba) és 18 üdülőház(két szoba, konyha, fürdő))komplett villamos tervezése(kisfeszültségű hálózatra való csatlakozás, elosztóhálózat tervezése, védelem tervezése, kisházak megtáplálási lehetőségeinek vizsgálata(sugaras elosztás vagy közvetett megtáplálás házanként)) Mindezekből adódik a részfeladatom, lehetőségek vizsgálata elemzése, a 447 és a 2364es szabvány megismerése, értelmezése, alkalmazása. Tervezéshez adott a házak, telekelrendezés, és a kisházak Autocadas alaprajza, és a nagyházon belül az egyes helyiségek áramfelvétele (pl 3*32A az üzemi konyhának) Ezen kívül nincs megkötve a kezem, csak szabályszerűen kell eljárnom.

Feladatom teljesen önálló, kapcsolattartás a céggel emailen történik(lassúnak bizonyul). A szerdai feladatkiosztás után nagy gőzerővel és pozitív hozzáállással neki is ültem. Mivel tanulmányaim során nem ilyen jellegű dolgokat tanultunk(MSC képzés része) és a szakirányú továbbképzésem sem a VET tanszéken történt, elég nagy akadályba és alapvető hiányosságokba ütköztem. Ha sikerült egy kérdésre is rájönnöm, csak további 5-öt szült.