Villanyszerelő Szakmai Fórum

Szakmai kérdések - válaszok => Erõsáram => A témát indította: Villanyreszelő Dátum 2013. november 09., 14:00:19 DÉLUTÁN

Cím: Metro 4
Írta: Villanyreszelő Dátum 2013. november 09., 14:00:19 DÉLUTÁN
Készítettem egy fényképet  az új metro feszültség alatti pálya bekötéséről.
Vajon milyen szabványok vonatkozhatnak ide.


Üzenet összefûzve: 2013. november 09., 14:01:28 DÉLUTÁN

Cím: Re:Metro 4
Írta: nyaki Dátum 2013. november 09., 17:08:42 DÉLUTÁN
Gondolkodtam rajta, hogy a metrószerelvényeknél vajon milyen érintésvédelmet használhatnak. Úgy gondolom a kocsik kettős szigetelésűek lehetnek, de a témával még egyenlőre nem foglalkoztam, de nagyon érdekes lehet.
Cím: Re:Metro 4
Írta: Villanyreszelő Dátum 2013. november 09., 17:34:32 DÉLUTÁN
Azt tudom bizton hogy érinthető fémfelület van az utastérben.
Szerintem a kocsik be vannak kötve a pálya negatív rendszerébe.
A pozitív" táplálás egy porcelánra szerelt sínről szedi csúszóérintkezőkkel.
Anno a régi troli buszoknál "rázós" volt kapaszkodni néha,több buszt is visszavontak a forgalomból.
Az új metrokocsiknál már hallani a frekiváltó jellegzetes hangját is.
Cím: Re:Metro 4
Írta: Szirty Dátum 2013. november 09., 17:42:05 DÉLUTÁN
Idézetet írta: Villanyreszelő Dátum 2013. november 09., 17:34:32 DÉLUTÁN
Azt tudom bizton hogy érinthető fémfelület van az utastérben.

Ez meglepő. Az egész egy nagy "vasgeci" úgy ahogy van :D
Cím: Re:Metro 4
Írta: Simon Endre Dátum 2013. november 09., 19:09:59 DÉLUTÁN
Sziasztok
Nem nagy titok a négyes metro  mint valamennyi  másik vonal 750 V egyenfeszültséggel van táplálva és rekuperációs üzemű, tehát energia visszatáplálással fékez. A kocsiszekények "nagyon" fémes kapcsolatban vannak egymással a pályasínekkel  és a fémes környezettel. A kerék-sín kapcsolat megbízhatóságáról meg ahorribilis önsuly gondoskodik Az áramellátásra egy harmadik 3/4 részben takart szigetelt sín szolgál a sínkoronán vezetett áramszedő nyelvel, amiben egy alakzáró kötésben lévő kopó betét van valami speciális ötvözetböl vagy szinteranyagból.
Cím: Re:Metro 4
Írta: Gyurmaúr(fi-relé) Dátum 2013. november 09., 21:35:22 DÉLUTÁN
És ugye az egyes állomásoknál elhelyezett irányonként 3 db vontatási trafó -1 közülük tartalék, mely csak akkor lép működésbe, ha bármilyen okból egyik is kiesik a munkából, illetve túlterhelés lép fel a másik kettőnél- bizonyos szakaszokat táplálnak, melyek a 3. sín -főként állomás bejárati- megszakításával vannak szakaszolva. Ha emlékeztek, régebben ezért aludtak el a "hajólámpák" a Mitnicsinszkih Vengrija kocsikban, mely jelenséget a '78-tól gyártott, középen sorban elhelyezett 2x40W-os fénycsöves kocsiknál már kiküszöböltek, hiszen a fénycsöveknek a napi több 100 ki-be kapcsolás gyors kapitulációt okozott volna.  :'(
Cím: Re:Metro 4
Írta: Villanyreszelő Dátum 2013. november 09., 23:36:19 DÉLUTÁN
Itt van még egy kép,de ez már a hármasnál készült.
Szerintem még 40 évet mennek rajta az orosz kocsik.
A ruszki kocsikban milyen motor van?
Úgy hallottam soros gerjesztésű.
Cím: Re:Metro 4
Írta: czapi Dátum 2013. november 10., 06:38:41 DÉLELŐTT
Üdv!

Ez a terület nekem teljes fehér folt. >:(
Cím: Re:Metro 4
Írta: Villanyreszelő Dátum 2013. november 10., 12:50:44 DÉLUTÁN
Üdv czapi!

Szerintem elég sokunknak az,nem sok szerelő dolgozik ilyen területen,és csak egy helyen van az országban metro közlekedés ha jól tudom :)
Különlegessége, hogy nem felső áramszedős.
Szerintem ez még a villanyszerelői kategoriába tartozik 1000 volt alatti egyenáramú rendszer,de úgy tudom a BKV-hoz,illetve most már BKK-hoz külön szakvizsga kell.