1 fázisú villanymotor forgásirányváltása

Indította petike199600, 2012. október 24., 17:00:51 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

Jaaani

Idézetet írta: Simon Endre Dátum 2016. január 27., 22:56:21 DÉLUTÁN
Jaaani-nak a kissé elkésett Faxelekto-nyaki javaslat átlépésével.
Ha csak az üzemi-segédfázis tekercsvégeket cseréli a kapcsoló és netán az belső elkötéses és ráadásul csak három kivezetéses a motor, akkor ez okozza a jelenséget. A tekervégváltásos irányváltás csak szimmetrikus tekercselésű (jellemzően szervo) motoroknál felel meg. Amennyiben az üzemi és segédfázis tekercsek ellenállása nem egyforma akkor ez áll fenn. Amenyiben kényszerű a fordított forgás, az állórész 180 fokos átfordítása, (amennyiben a szerkezet ezt megengedi) vagy a tekercsfej megbontásával az átkötés a megoldás.

Endre köszönöm szépen a választ
Én voltam a figyelmetlen, nem volt meg minden kivezetés és rosszul kötöttem be. Kivezettem mint a négy véget, bekötöttem és így már tökéletesen működik.

Még lenne egy kérdésem, ezekben a motorokban miért az a ventilátor az elterjedt amiknél a lapátok párhozamosak a tengellyel?
Ha egy enyhe dőlésű lapát lenne rajta nem lenne jobb a motor hűtése?




Marton

IdézMég lenne egy kérdésem, ezekben a motorokban miért az a ventilátor az elterjedt amiknél a lapátok párhozamosak a tengellyel?
Ha egy enyhe dőlésű lapát lenne rajta nem lenne jobb a motor hűtése?
Szerintem azért, hogy mindkét forgás irány esetén azonos legyen a szellőzés.

faxelektro

Jó estét Endre
                        A kínai motor indítókondiját mi kapcsolja ki miután felpörög.
                 

Simon Endre

Hát bizony a röpsúly nyomja vissza (zárásba) a kapcsolót amikor alaphelyzetbe kerül. A kapcsoló a motor ventillátoros végén van és alaphelyzetben zárt. Forgás közben nincs zárás és mechanikus kapcsolat sem, hogy az erőátadó "csapágy" ne kopjon. Az inditókondi ebben az álaptban ki van iktatva.
<Egyfázisú 230V aszinkron villanymotor>

980POWER

Kis segítséget kérnék!

Vásároltam egy új Hajdu mosógép motort a hozzávaló kondenzátorral, 3 vezeték jön ki belőle barna, fekete, kék. A kérdésem az, melyik kettő közé tegyem a kondenzátort? Barna- fekete 29,1 Ω; fekete- kék 42,2 Ω; barna- kék 71 Ω; ebből arra következtettem hogy a fekete lehet a két tekercs közös kivezetése, a kisebb ellenállásút pedig segéd tekercsnek, így erre tettem a kondenzátort. Viszont valami nem stimmel mert nehezen vagy egyáltalán nem indul el beszerelve pedig egyáltalán nem indul.
Már megbántam hogy vettem, mert a tengely és a szíjtárcsa nincs kifúrva, hogy a hajtást átadja. Az újra legalább garancia is van, így meg még bütyökrészhetem a régit.

szmihaly

IdézA kérdésem az, melyik kettő közé tegyem a kondenzátort? Barna- fekete 29,1 Ω; fekete- kék 42,2 Ω; barna- kék 71 Ω; ebből arra következtettem hogy a fekete lehet a két tekercs közös kivezetése, a kisebb ellenállásút pedig segéd tekercsnek, így erre tettem a kondenzátort. Viszont valami nem stimmel mert nehezen vagy egyáltalán nem indul el beszerelve pedig egyáltalán nem indul.

A fekete a közös, de a kondit a nagyobb ellenállásúra kell kötnöd, mert az a segédfázis tekercse. Vagyis a barna-kék közzé! A betáp pedig a barna-fekete.

Skori90

Szép napot!
Segítséget kérnék egy relés villanymotorhoz!
Még ilyennel nem találkoztam.
A baj hogy a relé be-ki huzogat és a motor nem indul csak ugrál.
Csatolom a hozzá való rajzot.
Most a ball alsó szerint van bekötve.

Köszönöm előre is a segítséget!

Simon Endre

Ez egy IMI vagy, hajdusági (valószínüleg) mosógép motor, sárgaréz huzalos indítótekercsel. Feltehetően sokáíg  kinlódott indításban ettől az indítótekercs belesül az üzemi tekercsbe és ellenforgás miatt új indítás produkál (megemelkedik a főtekercs árama). Tesztelni úgy lehet hogy az indítótekercset le kell kötni és kézzel elindítan, anennyiben lehet és ha felindul és nem melegszik és nem hörög csak az indítótekercset kell cserélni vagy teljes újratekercselés ha nem szűnik meg a főtekercs túlárama, (mármint nem kapcsol ki az áramrelé.) Amennyiben bíztos hogy leégett az indítótekercs azt kicsipve és kihúzva a hornyokból lehet hogy megszűnik a túláram, akkor esetleg érdemes csak az indítótekercset felújítani de sárgaréz huzalt nem kapni hozzá és vörösrézzel újratekercselve indítókondival kell ellátni. Az hálózattal történő vizsgálat alatt a motor érintésvédelmét bíztosítani kell, sajnos ehhez csatlakozás nincs a PE-t ideiglenesen egy szerkezeti csavar alá kell kötni.

t.s.

Sziasztok!
Segítséget kérek egy kompresszor bekötéséhez.
230 V-on szeretném üzemeltetni.
Valaha két kondenzátor volt rajta, egy üzemi és egy indító, egy hőkioldó kapcsoló és természetesen a 230 V vezetékjei.
A következő kivezetések vannak a kapcsolódobozban:
U1 - U2, V1 - V2, W1 - W2, földelés
Nagyon szépen megköszönöm, a segítséget.
Üdv: t.s.

nyaki

Üdv!
http://elektrotanya.com/files/forum/2013/05/motorbekotes.JPG
Z = W2, X = U2, Y = V2
Az ábra delta típusú kötést mutat, ún. Steinmetz-kapcsolás.