Csillag-delta kapcsolás

Indította petike199600, 2013. február 10., 08:30:17 DÉLELŐTT

Előző téma - Következő téma

petike199600

Sziasztok!
Szerintem gondoltátok hogy a forgásirányváltás után csinálok egy ilyen témát is.Hát igen ezzel is lennének problémáim.
Teszek fel egy rajzot.Illetve kettőt.
Ezzel kapcsolatban lennének kérdéseim.
Ha K2 meghúz akkor a motor U1,V1,W1 részein ott lesz az áram.Ha K2 meghúz akkor elkezd számolni az időrelé.Ha K2meghúz akkor
az időrelé 15,16 pontján keresztül a K1 egy is meghúz.
Mi a szerepe ennek a K1-nek? Minek kell?
Továbbá a K2-t szerintem nem állítja le semmi. Ha a K2 és a K4 is behúzva van akkor az nem baj?
Valaki légyszives adjon már rá valami jó magyarázatot mert nem értem.Vagy rosszul rajzoltam?
Mi a baj? Hogy működik ez az egész?
Köszönöm szépen!

Szelei

Petike.

Kezdeném azzal a számozásnál először meghúzó kapcsoló kapja a "K1" nevet. Második ami működésbe lép az "K3" csillag rövid zárát biztosító kapcsoló és ennek üzemidejét meghatározó "KT2" időrelé. És a végén delta üzemet biztosító "K4" kapcsoló.

K1 úgy viselkedik mint egy hagyományos motorindító, ide van reteszelve a motorvédelem (táv indítási reteszek, védelmek) és a vezérlő nyomógombok. Ennek hatására indítjuk az időrelét.

Csillag indítás lényege a sorba kötött tekercsek, mivel ilyenkor kisebb a terheléssel felvett indító áram, ugyan tovább tart elérni az üzemi fordulatot. Az időrelé meghibásodásából várható K3-K4 véletlen együtt indulását kereszt reteszeléssel ki kell zárni! Időrelét folyamatosan tápláló K1 kapcsoló (Lehet pneumatikus működtetésű kapcsoló tetejére szerelt kivitel) váltja át. Átváltás pillanatában először teljesen bontani kell K3-nak és csak ezek után zárhat K4 ami az eddig rövid-zárt adó kapcsolás helyett most már két oldalról táplálja a tekercseket. A motor ilyenkor már teljes nyomatékkal fog dolgozni.

Ha kérdésed van ezek után tedd fel.
:)

petike199600

Szelei úr!
Köszönöm válaszát de nem nagyon értettem semmit.Most akkor ami számokat leírt az az ön elképzelése szerint van vagy az én rajzom szerint.
És még annyit hogy akkor a ( én rajzom és számozásom szerint ) K2 és K4 egyszerre lehet behúzva?
Köszönöm szépen!

czapi

Idézetet írta: petike199600 Dátum 2013. február 10., 08:30:17 DÉLELŐTT
Ha K2 meghúz akkor a motor U1,V1,W1 részein ott lesz az áram.Ha K2 meghúz akkor elkezd számolni az időrelé.Ha K2meghúz akkor
az időrelé 15,16 pontján keresztül a K1 egy is meghúz.
Mi a szerepe ennek a K1-nek? Minek kell?
Továbbá a K2-t szerintem nem állítja le semmi. Ha a K2 és a K4 is behúzva van akkor az nem baj?
Valaki légyszives adjon már rá valami jó magyarázatot mert nem értem.Vagy rosszul rajzoltam?
Mi a baj? Hogy működik ez az egész?
A csillag/delta átkapcsolás lényege a motor indító áramának csökkentése, ezért a indulásnál csillagba majd az időzítés letelte(motor felpörgött)után átkapcsol deltába.

K2 hálózati mágneskapcsoló(mindig be van kapcsolva)
K1 csillag mágneskapcsoló(indításkor az időzítés lejárásáig van bekapcsolva, rövidre zárja a motor U2,V2,W2 kapcsait, a motort csillagba kapcsolja)
K4 delta mágneskapcsoló (Az időzítés lejárta után kapcsol be, K1 elejtése után és a motort deltába kapcsolja)

petike199600

Czapi!
Köszönöm válaszodat!
Már majdnem megértettem de még annyi kérdésem lenne hogy ugye a K2 mágneskapcsolóról ugye az U1 V1 W1 kapcsokra megy.
És a K4 és a K1 mehet a W2 U2 V2 kapocsra?
Így hogy jön létre a váltás?
Köszönöm szépen!

Szelei

Én a saját számozási rendszert használtam ami nálad a következő.

Nálad K2 a fő kapcsoló aminek én K1 jelölést adtam.
Nálad K1 a csillag kapcsolást biztosítja nálam K3.
Nálad K4 a delta kapcsoló ami megegyezik.
Nálad K3 ami az időt adja nálam KT2.

petike199600

Most akkor a K4 és a K3 mágneskapcsoló végei ugyanarra a pontra mennek? W2 U2 V2
Az ön számozását haszáltam.
Akkor hogy jön létre a váltás? Már csak ez a kérdésem.

czapi

Idézetet írta: petike199600 Dátum 2013. február 10., 09:46:43 DÉLELŐTT
Czapi!
Köszönöm válaszodat!
Már majdnem megértettem de még annyi kérdésem lenne hogy ugye a K2 mágneskapcsolóról ugye az U1 V1 W1 kapcsokra megy.
És a K4 és a K1 mehet a W2 U2 V2 kapocsra?
Így hogy jön létre a váltás?
Köszönöm szépen!
Ha megnézed a rajzod, a K1 motorral ellentétes oldalán rövid zár van.
Indításkor K2 és K1 be van kapcsolva, tehát K2-n keresztül táplálod a motort(U1,V1,W1) és K1 rövidre zárja a U2,V2,W2 kapcsokat.
Időzítés letelte után K1 bont és K4-ről is táplálod motort, Deltába kapcsolod.
Itt vigyázni kell a megfelelő fázis sorrendre, mert érdekes dolgokat tapasztalhatsz ha egy felpörgetett motorra ellenkező irányú vezérlést kapcsolsz. :)

petike199600

Miért van rövidzár a K1-el ellentéstes oldalon? Nme nagyon értem.

Szelei

Nézd meg a motor bekötést kapcsolók nélkül és rá kell, hogy jöjj miért a rövid zár a kapcsolón.

És egyben ne úgy emlegesd, hogy K1 hanem mit fogy az a kapcsoló kapcsolni ha működik.