Áramszolgáltatókkal kapcsolatos panaszok

Indította Novill, 2014. július 30., 19:47:32 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

Novill

Több helyről hallottam, hogy a kikapcsolás előtt nem küldenek értesítést.  Tudtommal fel kell a szolgáltatónak mutatnia a kiértesítésről szóló bizonylatot. Állítólag úgy végeznek kikapcsolást, hogy hiába mutatja a fogyasztó a befizetést igazoló csekket.  Akkor is kikapcsolnak. Ilyen esetben miért nem állítják le a kikapcsolási műveletet az áramszámla befizetése után.  A kikapcsolást végző személy miért nem hívja vissza a kikapcsolást elrendelőt.  Ezzel nem a fogyasztót akarom védeni a nem fizetések miatt.  Hisz a jogos követelését a szolgáltatónak  joga van behajtani és szankcionálni. De számára is meg  van határozva  ennek  a szabályai gondolom.  Na ezek a szabályok érdekelnek. Mert számomra hihetetlen az előzetes értesítések nélküli kikapcsolások. Mi tekinthető hivatalos értesítésnek a kikapcsolás előtt jogi értelemben , ami le is van szabályozva?

zoli_varga

Szia!

A fa szekrényres topic is ezen apropóból indult. Megvette az új tulaj a házat amin tetemes tartozás volt. Azt kifizette májusban. De mivel nem lakott ott lejárt a szerződés  tudatlansága és ügyfél szolga linksége miatt. Júliusban felújítás előtt nincs áram? Csatlakozó vezeték bedobva az udvarra, postaládában értesítő hogy nem elérhető pedig a tel. szám a papíron van.  Megjegyzés rovat: csatlakozó vezeték műszaki állapota nem megfelelő. (Nfax2 16.)
K@@@l-T@@m.

Tapatalk 2-vel küldve az én U8655-1-ről


Gyurmaúr(fi-relé)

Ehhez csak annyit fűznék, hogy sajnos több generáció (hiába, a kádáréra "jól" teljesített a birkásítás terén is) olyan szinten közügy analfabéta, olyan szinten nem képes saját magát hatékonyan képviselni, managelni, hogy az már fájdalmas! Hogy az úristenben lehet megvenni úgy egy házat, hogy nem kérek be minden közüzemi egyenleget?? Hogy nem lehet egy adás-vételi szerződésben kitérni a közüzemi mérők helyzetére? Most lehet, hogy nem leszek népszerű (az az igazság, hogy 25 évvel a módszerváltást követően már kúrvára nem érdekel, ki, mikor, milyen beszólásom miatt sértődik meg!),de aki egy ekkora tökkelütött idióta, nos az szopjon!!!

nyaki

Üdv!
Novill!
Gondolom Neked, mint vállalkozónak nem kell ecsetelni, hogy minden elvégzett tevékenység bevételt eszkalál. Tehát, ha a szolgáltató, mint kiskirály, állam az államban, úgy gondolja, hogy neki ez így kóser, akkor az ügyfél jogai magasról le vannak szarva, hiszen a profit az elsődleges. Ha ki- és bekötik, az külön díj ellenében történik, amit az ügyfél megtámadhat a felügyeleti fórumokon, de mivel ezt a magyar "birka" nép legjava nem teszi meg, így a szolgáltató hazárdíroz a dologgal és lássuk be, nem is ok nélkül, sőt jelentős extra haszonnal a zsebében. Én csupán azokat a magyar(?) embereket nem értem, akik ezen szolgáltatóknál dolgoznak és a saját népét szopatja, egy idegen hatalom érdekében. :P
Ezt és egyéb más visszásságokat hozott nekünk a módszerváltás. :-\

helcs

Ez így van ahogyan nyaki írta. Nálam kikapcsoltak úgy fogyasztót, hogy valójában nem volt hátraléka. Egyenletes fizetőként valóban nem fizetett be egy csekket ami a három hónapot meghaladta, de a visszakapcsoláskor a mérőállás feljegyzésekor kiderült, hogy azt még el sem fogyasztotta. A következő számlája mínuszos volt a hátralék befizetése után, vagyis egy havi villanyszámlát nem kellett befizetnie és még maradt is pár forint. Mind ez bele került több mint 20 ezerbe ami ütött volna még egy havit. Nem merek érdekvédőként fellépni ezekben az ügyekben mert annak következményei lennének a munkáimmal kapcsolatban. Meggyőződésem, hogy ezt a fórumot is "lehallgatják".

Novill

Lehet, hogy lehallgatják! Ezt nem lehet tudni. Ha így van akkor nagyon sumákok. Viszont a lehetőségük nekik is meg van, hogy megvédjék magukat itt fórumon. Szerintem lustábbak annál, hogy a fórumot böngésszék, vagy féltik az állásukat. Annak idején gondolom emlékeztek rá, hogy egy regisztrált villanyszerelő egy kör e-mailben elpanaszolta az áramszolgáltatóval kapcsolatos panaszait. Ez  az e-mail eljutott ide a fórumra is és a MEE-VET-hez. Erre reagált az áramszolgáltató egy kör e-mailben. Aki válaszolt rá, azt meghívták egy beszélgetésre osztály vezetői szinten. A regisztrált villanyszerelők elmondták az észrevételeit  és javaslatait. Azóta több,mint egy év eltelt. Kijelenthető, hogy nem történt semmilyen pozitív irányú változás. Ennek oka valószínű a szolgáltató felsőbbrendűség tudata, lustasága és a közömbösség. Pedig tele vannak nagyon jó szakemberekkel is.  A párbeszéd folytatás és a tenni akaró emberek bevonása a szolgáltató alkalmazotti ( vezetői)  rétegeinek a hasznos együttműködése vinné előbbre az ügyet. Számomra hihetetlennek tűnnek ezek az értesítések nélküli kikapcsolások. Ha mégis történne ilyen eset, azt nem szabad hagyni. Ott van a fogyasztó védelem is, ahol megalapozott esetekben már voltak szolgáltatói elmarasztalások és büntetések is. Továbbá ott a lehetőség a peres eljárás lefolytatására. Hisz a szolgáltató nem tétovázik ha szükséges perre viszi az ügyet. Meg kell jegyeznem voltak már esetek amikor a szolgáltató pert veszített.

zoli_varga

Az augusztusi villanyszerelők lapjában az E on fizetett hirdetésben jelezte hogy kész a szerelők véleményét meghallgatni.

Tapatalk-kal küldve az én LG-D280-el


Gyurmaúr(fi-relé)

HURRRÁ!!! :D Majd meglátjuk a hétköznapok valóságában, hogy ez egész pontosan mit is jelent, pl amikor szeretnél földkábeles, "B"-s túlfesz védett mérőhely(ek)et kialakítani, azaz átvilágítanak-e egy C típusú nemzetbiztonsági akció keretében, lecheckolják az iskolai bizonyítványaid mindegyikét, hiszen mi történik abban az esetben, ha mondjuk 1x meghúztak és pótvizsgáznod kellett, illetve kérnek-e egy teljes körű éhgyomri labor, pisa, kaka vizsgálatot, azaz nagy rutint, hiszen mi van akkor, ha mondjuk rendetlenkedik a cukrod és bekómálsz, amikor éppen mászol az oszlopra, hogy felbilincsezd az egyébként is hardcore 4x50-es NAYY-J-t... Félreértés ne essék; nem szeretném, ha tökkelütött vadbarmok szerelgetnének mérőhelyeket (mint pl az emlékezetes tavaszi, asszem Polgárdi esetnél, ahol egy 33 éves családapa, szerető férj ismerte meg közelről, milyen a paksi output, illetve 1 hete,,amikor egy minden bizonnyal szépséges tündérlány maradt a vízzel telt kádban, mert egy okostojás kissé ellazázta a dolgokat és még hosszasan lehetne sorolni egyes villanyászfélék rémtetteit), akiknek még egy izzólámpát sem szabadna megközelíteni, viszont azt igenis elvárnám, hogy azok a kollégák, akik időt, pénzt, energiát nem kímélve megcsinálták a regisztrációs képzéseket (pl az e.on összes birodalmában,tehát az édász, dédász, titász felségterületen), nos ők minden basztatás nélkül haladhassanak, ha a fentebb vázolt ügyfél igényt szeretnék kielégíteni.  Magam részéről üdvözlöm ezt a bejelentést, de addig számomra ezek csak üres szavak, ameddig a hétköznapok gyakorlata nem igazolja őket...

Novill

A szűkülő piacon további piac szűkítésen van a lényeg. Együttműködési megállapodás, fam vizsga két évente, fam szerszámok megkövetelése már egy egyszerű új mérőhely kialakulásakor is. Na persze a tanfolyamok profit érdekeltsége sem mellékes.  Egyre több a követelmény. A gyakorlati életben meg az tapasztalható, hogy a szakmai színvonal folyamatosan csökken. Miért van az hogy a folyamatos követelmények ellenére a kialakított merőhelyek esetében sok esetben alapvető érintésvédelmi hiányosságok vannak. Igaz a  dokumentációk viszont rendben vannak. Lehet, hogy ennél jobb a helyzet, talán  én látom rosszul  :D.

exchange

Nálunk az nagy áramszolgáltató és a gázszolgáltató 5050FT alatt nem küld számlát mert hogy túl drága a csekk. Persze a cégnek évi 2 millárdos nyeresége van a volt polgármesterünk szerint. Ez valahol két hónap alatt jön össze ez a fogyasztás. Így azoknak a lakóknak ha mondjuk 3500FT a havi fogasztása akkor 2 havonta kell 7000-ft fizetnie. Sokan a egyhónapi díjat még kitud fizetni, de sajnos már 2 havonta 7000-ft nem tud kigazdálkodni, a félrerakott pénz meg elmegy másra. Persze ez a szolgáltatót nem érdekli.