Hajlítógép vezérlése

Indította petike199600, 2014. május 10., 10:04:27 DÉLELŐTT

Előző téma - Következő téma

faxelektro

Jo estét      Vissza térve a görgös fékpadra mivel a 4x16 aluminium fele ára mint a 4x10 réz azért 4x16-os alut raktam remélem nem lesz gond  Kössz.

petike199600

Sziasztok!
Rég jártam erre mert sokat dolgoztam, de gondoltam kíváncsiak vagytok arra, hogy mi lett a hajlítógéppel.
Nos, hát meg lett,már egy hete telepítettük le és még nem hívtak hogy elszállt volna valami, szóval minden okés vele.
Teszek fel képeket az általam szerelt szekrényről és a kapcsolási rajzról is.
Mit szóltok hozzá?

czapi

Üdv!

Pár észrevételem lenne:

  • A trafó primer oldalán nincs védelem
  • A Vész ki kapcsolót nem szabad üzemi kikapcsolásra használni
  • A kezelő felület elé lóg egy szögvas, ami sérülést okozhat
  • A Vész ki kapcsoló rajzjele nem megfelelő
  • Miért visszafelé van sorkapocs számozása?
  • Feliratozás hiányzik

petike199600

Itt az egyszerűség és az olcsóság volt a fő szempont. Egyébként miért nem szabad a vészgombot üzemi kikapcsolásra használni?
A szögvasat a fénykép készítése után levágták, szóval az már nincs ott. Mi a vészgomb helyes jele?
Azért mert a főnök jobbról balra szokott rajzolni, én először rendesen balról jobbra csináltam meg aztán meg lecseszett.

czapi

Idézetet írta: petike199600 Dátum 2014. június 17., 20:18:17 DÉLUTÁN
Itt az egyszerűség és az olcsóság volt a fő szempont.
Azért a biztonsági szempontokat se szabad figyelmen kívül hagyni, a piros ki gomb nem verte volna őket a földhöz :)
Idézetet írta: petike199600 Dátum 2014. június 17., 20:18:17 DÉLUTÁN
Egyébként miért nem szabad a vészgombot üzemi kikapcsolásra használni?
A vészkikapcsoló biztonsági berendezés, reteszelt működésű, a gép indítása csak a vészhelyzet elhárítása után a retesz feloldásával lehetséges
A kezelőelemeknek
- jól láthatónak, felismerhetőnek, célszerűen megjelöltnek kell lenniük,
- úgy kell felszerelve lenniük, hogy a biztonságos, akadálytalan, gyors és egyértelmű működtetés biztosított legyen
Idézetet írta: petike199600 Dátum 2014. június 17., 20:18:17 DÉLUTÁN
Mi a vészgomb helyes jele?
reteszelt bontó érintkező
Idézetet írta: petike199600 Dátum 2014. június 17., 20:18:17 DÉLUTÁN
Azért mert a főnök jobbról balra szokott rajzolni, én először rendesen balról jobbra csináltam meg aztán meg lecseszett.
???

Szelei

Igen nekem is a trafó primer biztosítéka és a vészgomb az első hiányom és egyben megjegyzem én egy 4P 25 A. 30 mA. életvédelmi relét is tettem volna bele. Lemezzel dolgoznak és ez növeli a kábelek sérülés veszélyét.

Töm-szelencén pláne ha új szekrény nem illik két kábelt 1 töm-szelencén ki vezetni.

Egyenlőre ennyi. Bocs.

Marton

Petike!
Mellékeltem egy vészgomb rajzjelet, ezen látható is, hogy benyomás után úgy marad, azaz reteszelődik.
Ezzel egy biztonsági relét illene működtetni, akkor lenne biztonsági funkciója is. Egy átlagos relével manapság nem tekinthető annak.
Miért van az öntartás illetve a vezérlő fesz továbbítására külön a K1 relé, ezt a feladatot ellátná a K2 relé is megfelelő (két záró) segédérintkezővel is. Talán ez lenne inkább a költségtakarékos megoldás.
A pedálok rajzjeleit nem éppen értem. Három állásúak vagy két-kettős pedál van, mert akkor nem így kellene jelölni.
A pedálok táplálását biztosító X1-1 pont rossz helyre van rajzolva, mind a négy pedál érintkező azután kapjon feszültséget.
A sorkapocs rajznál az első kettő elem + ?, mi volna az? Szokatlan (egyedi) a kábel ábrázolás itt, ezek árnyékolt kábeleknek látszanak így.
Vezeték színek alkalmazásánál itt nem helytálló a narancssárga használata. Az mindig a helyi főkapcsolóhoz képesti idegen feszültséget jelenti. Itt biztosan nincs ilyen külső feszültség használva.
Egyébként meg csatlakozom Czapi hozzászólásához is.


petike199600

Köszönöm az észrevételeket!
Ezekre a kérdésekre, hogy miért van két kábel egy tömszelencén átvezetve,miért nincs fi-relé, miért van külön K1 relé, és külön K2 ---> Ezekre mindre az a válaszom, hogy mert a főnököm így szokta meg és tőlem is ezt akarja látni. A pedál 3 állású, közép-elől-hátul. A sorkapcsoknál az első kettő elem, az egy + vészstop gomb lehetőség, ezt minden gépnél betesszük, mert 6m hosszú gépnél és a felett már kell még egy vészstop gomb. Ja a vezetékek színjelölését is a főnök találta ki.

Üzenet összefûzve: 2014. június 18., 06:32:38 DÉLELŐTT

Egyébként, hogy fokozzam a témát az előző héten volt egy maszek munkám a főnökömmel ami nagyon jól fizetett és csak négy napot dolgoztam  rajta. Egy komolyabb hajlítógépnek kellett a vezérlését felújítani. Ez már PLC vezérelt. Ezt a szekrényt is teljes egészében én csináltam. Erről mi a véleményetek?

czapi

Üdv!

Pár észrevételem lenne:

  • Vész-kikapcsoló normál üzemi használata
  • Tápegység előtti/utáni biztosíték hiányzik
  • Feliratozás hiányzik

Simon Endre

Üdv Petike !
Akor kezdenm a jó szóval. A munkáid kifelyezetten mutatósak ami meg nem szakszerű az nem a te hibád. A kedves főnököd feltehetően Tel-Avivban tanult a fordított logikája alapján. Az a bajom evvel a fránya géppel, hogy még mindíg talány előttem hogy miképp is dolgozik, bár azt nem nekem kellene tudni!.... Az a baj hogy erről a gépről nincs egy úgynevezett kinetikai vázlat és a hidraulika is megismerhetetlen, mert ha csak a szelepek út és állásszámát nézem ami egy perjelben lévő páros pl.4/2, 3/2, 5/3 stb. ez mondja meg hogy a szelep mire képes, vagy mire szolgál és ez nagyon-nagyon alapvető. Meglepődve látom, hogy a működtetés feszültsége és áramneme megváltozott és az a kép ami a hidraulika szivattyúról készült kifejezetten félelmetes, hacsak nincsenek rejtet bíztonsági elemei és a közelében az a szigetelőszalagozott doboz ugyancsak talányos. A takarékosságról meg annyit, hogy a relés "logika" gyakorlatilag  Yn=Xn  vagyis feleslegeses. Feltételezem, hogy a mágnesszelepek nem több 100W-osak lennének, mert akkor bocs'. A pedálpár példátlanul egyedi az előre hátra mozgatás új számomra, mert én csak a többfokozatú és az oldalmozgásos pedálokat ismertem idáíg. Ha nem tilos (amiről nincs tudomásom) akkor ez sem kifogásolható. A sokapocsjelölésed nagyon szakszerű, javadra írom, de a főáramkörök és a vezérlések között egy kis hézag és modjuk az X1 helyett az X2 megkülönböztetés nem ártott volna, egyébként a 24 V-os rendszer az együttszerelés miatt nem bíztonsági törpefeszültség, még akkor sem ha a transzformátor ennek megfelelne. A rajzod jól tagolt és rendezett a jelölések még hiányosak és egyediek, de érthető, majd belejössz. Műhelyben jó vagy több emléleti ismeret lenne szükséges, meg egy kis mozgás más területeken is javítás, hibaelhárítás, stb.
Szia jó munkát.