Kocsibeálló villamos hálózata

Indította petike199600, 2012. november 05., 19:19:30 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

Szelei

Igen. És ettől felmelegszik a blokk. A dobozban nem csak fűtőbetét de mint a vasalóban lévő hőkapcsoló 85-90 fokon tartja a vizet. A hűtő és a motorblokkra menő vezetékbe kell be építeni. ;D

nyaki


Szelei

Ez nem Szibéria hanem egy jól bevált gyakorlat. Vállatoknál főleg ahol sok a kamion, nagyobb teherautó ez kötelező, mivel így tudnak időben pontosan indulni. Ha az akkumulátor, vagy a porlasztócsúcsok, vagy a gyűrűk vacakolnak az bizony -10 foknál nagyobb hideg esetén a kocsi indulását is meg tudja akadályozni. Ilyenkor gyorsan köd-bérek kerülnek kifizetésre. Ezeket lehet meg spórolni ezzel a berendezéssel. :)

JUVILL


Szelei kolléga által javasolt hűtőrendszer előmelegítés már nagyon régen gyakorlatban van, természetesen nem ilyen korszerű eszközökkel.
Valaha kb. 20 éve még az "IFA korszakban" ez már bevált gyakorlat volt szabadtéri parkolásnál.

petike199600

Sziasztok!
Újabb kérdésem akadt:
Azongondolkodom hogy kéne odavinni a háztól a kocsibeállóhoz az áramot.
Külön áramköre tenném ezt a helyiséget.
A háztól a kocsibeálló kb 2 méterre van csak most jön a gond.Közötte 1,5 méter széles járda van amit nem akarunk ugye feltörni.
Most akkor mitévő legyek?
Vigyem oda levegőben?De hogyan ?és télen nem fagyna el egy MBCU kábel?Szerintem igen.
Ezt hogyan oldanátok meg minél olcsóbban.

Szelei

Gumikábellal megoldható, és lépésálló gégecsőbe még a nap sem kezdi ki. :)

petike199600

Köszönöm!
És hogy kell kifeszíteni a kábelt?
Azt gondolom hogy kell a ház falára és a kocsibeálló gerendájába egy
horog de azt sem tudom milyen horog kell szóval erről nem tudok még
semmit.Elárulnád nekem hogyan is kellene ezt oda kifeszíteni?

Novill

Ha a kocsi beállót akarod fűteni, akkor következőkre kell figyelni:
A fűtőkábel gyárilag össze van dolgozva a hideg ponttal, vagyis a főkábel csatlakozik a 3 eres kábelhez amire fogjuk a feszültséget kapcsolni. Ez a kábel rakható akár lépés álló csőbe is. Ez a kábel fel jön a falra dobozba.  Innen az automatikába, majd a zárlati áramvédelemre szolgáló kismegszakítóba. Az automatikától ki kell állni gégecsővel a gépkocsi beállóhoz az érzékelőnek.
A fűtőkábelt általában térkő alá, illetve betonba helyezik. Létezik szalag, amit odarögzítünk a betonhoz. Ez a szalag a fűtőkábel rögzítésére szolgál. Ez adja meg az egyenletes távolságokat a fűtőkábelnek. Van aki kimarja a betont és abba rögzíti a kábelt. A fűtőkábelt forgalmazó cégek honlapjain található szerelési útmutatók is.

Szelei

Petike.
Nagy méretű csillárhorgot veszel (Baumax, Praktiker ....) Ugyan itt 4 es sodronyt és ahhoz szorító bilincset 4 db.

Csillárhorogból az egyiket a falba tiplibe a másikat vele szembe a szín tetőgerendába be csavarod. A kettő között ki feszíted a sodronyt és erre kötegeled fel a gégecsőbe húzott gumikábelt ami legalább 3 X 2,5 mm2 es legyen a várható terheléseket figyelembe véve. Lakás felől is célszerű a falon kialakítani egy kötődobozt és a kocsiszínnél hasonlóan ez viszont egyben lehet a biztosítékok és FI relé helye és egyben elosztó a világítás dug aljak számára. A lakás felőli be tápot hely ismerete nélkül elmagyarázni nem tudom.
Várom kérdésedet. ::)

petike199600